W Zielonej Górze w grudniu br. szczególnie dużo uwagi poświęcono zagadnieniu niskiej emisji. Urząd miasta, mając świadomość trwania okresu grzewczego i związanych z tym zagrożeń dotyczących pogorszenia jakości powietrza, uświadamiał mieszkańcom, że troska o czyste powietrze to nie tylko obowiązki, ale i korzyści.

W związku z tym Zielona Góra powierzyła Działowi Edukacji Ekologicznej firmy Abrys realizację kampanii informacyjno-edukacyjnej na temat niskiej emisji. W jej ramach przez dwa tygodnie w Radiu Zielona Góra były emitowane spoty poświęcone tematyce profitów, jakie miasto i jego mieszkańcy osiągają dzięki czystemu powietrzu. Ponadto w centrum Zielonej Góry, w placówkach oświatowych, a także na takich osiedlach mieszkaniowych jak Chynów czy Jędrzychów oraz w 17 sołectwach w dzielnicy Nowe Miasto rozdystrybuowano 3000 ulotek, informujących o pozytywnych aspektach dbania o jakość powietrza.

Co więcej, w całym mieście oraz w urzędach i firmach rozwieszono 200 plakatów dowodzących, że walka z niską emisją to nie tylko postępowanie zgodne z prawem, ale i działanie z myślą o środowisku, społeczeństwie, jak i rozwoju Zielonej Góry.

Dopełnieniem kampanii było opracowanie artykułu dotyczącego słuszności podejmowanych w mieście inicjatyw oraz przygotowanie materiałów do mediów społecznościowych, służących edukowaniu i promowaniu kampanii w Internecie.

Zielona Góra, zamiast straszyć niską emisją, zdecydowała się pokazać mieszkańcom, jaka nagroda czeka ich za trud walki z zanieczyszczeniem powietrza.  Redukcja smogu oznacza bowiem poprawę samopoczucia i zdrowia całego społeczeństwa, zmniejszenie kosztów renowacji budynków, postrzeganie miasta jako terenu atrakcyjnego turystycznie oraz miejsca przyjaznego środowisku i wartego zamieszkania.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię