Kampanię pod hasłem ?Would you care more if I was a panda/gorilla/rhino?? (?Przejął byś się bardziej, gdybym był pandą/gorylem/nosorożcem??) wykonała paryska agencja Oglivy dla francuskiego oddziału WWF.

Kreacja odnosi się do agresywnych, ale ignorowanych przez opinię publiczną połowów tuńczyka, któremu podobnie jak pandzie czy gorylowi należy się szczególna ochrona. WWF wciela się w postać tuńczyka i jego głosem przypomina o grożącym niebezpieczeństwie wyginięcia gatunku.

Obecnie, wzdłuż niemal całego wybrzeża Morza Śródziemnego, funkcjonują niezliczone sztuczne hodowle tuńczyka. Ryby poddaje się tuczeniu w klatkach, a następnie eksportuje, głównie na rynek japoński. Populacja tuńczyka lawinowo maleje, mimo to młode osobniki padają ofiarą zmasowanych połowów.

WWF aktywnie walczy o ochronę tuńczyka błękitnopłetwego, największego z tuńczyków, którego waga sięga nawet 700 kg. Organizacja zażądała od Międzynarodowej Komisji ds. Ochrony Tuńczyka Atlantyckiego (International Commission for the Conservation of Atlantic Tunas – ICCAT) między innymi zmniejszenia norm połowowych z 13,500 ton do  maksymalnie 6,000 ton rocznie oraz ustanowienia stref wolnych od polowań na Morzu Śródziemnym. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię