Widok dmuchanego samochodu ogromu pośród parkowych alei może zaskoczyć. Taką instalację w ramach kampanii „Więcej znaczy mniej” zrealizowała agencja LewLara\TBWA, z okazji obchodzonego 22 września Dnia Bez Samochodu.

Akatu Institute for Conscious Consumption, brazylijska organizacja, na której zlecenie powstała tegoroczna kampania, chciała zwrócić uwagę na problem zanieczyszczenia środowiska. W jednym parków w  São Paulo ustawiono nadmuchiwany samochód rzeczywistych rozmiarów. Obecność samochodu wśród parkowej zieleni pokazuje, jak zdominował on codzienne życie.

Celem kampanii nie jest zachęcenie do jednorazowej rezygnacji z samochodu, ale zwiększenie świadomości obywateli. Dlatego akcję ambientową uzupełniała kampania prasowa – reklamy w trzech odsłonach nawiązujące do instalacji przedstawiały kontrasty: niepożądane przedmioty vs. elementy przyrody.

Połączenie dwóch przedmiotów na każdej kreacji podkreśla zależności istnienia obu form – jak mówią hasła kampanii – "More cars. Less clean air." (Więcej samochodów. Mniej czystego powietrza.), "More cities. Less forests" (Więcej miast. Mniej lasów.) oraz "More pollution. Less life." (Więcej zanieczyszczeń. Mniej życia.) – zwiększenie "ludzkiego" składnika krajobrazu jest zagrożeniem dla przyrody.
 
Źródło: kampaniespoleczne.pl

Obecność samochodu wśród parkowej zieleni pokazuje jak zdominował on codzienne życie. / Fot. LewLara\TBWA

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię