W ramach zwieńczenia ekologicznej Akcji Re!Generacja ? ekoteledysk, zwycięzca konkursu nagrał z udziałem Pauliny Przybysz teledysk promujący recykling opakowań wielomateriałowych.
Przez większość 2020 roku w całej Polsce trwała wyjątkowa kampania edukacyjna promująca selektywną zbiórkę i recykling opakowań na żywność, zorganizowana przez Tetra Pak. W dotychczasowych edycjach akcji osią projektu były pikniki edukacyjne. W czasie pandemii firma Tetra Pak podjęła decyzję o realizacji niestandardowego projektu o zasięgu ogólnopolskim, trafiającego do tysięcy osób, ale dostosowanego do obowiązujących zasad dystansu społecznego.
Kampania Re!Generacja, która zaangażowała młodych ludzi do działań proekologicznych, okazała się strzałem w dziesiątkę. Aktywny udział Miast Partnerskich pozwolił na szerszy udział w akcji młodzieży z całego kraju. W projekt włączyły się władze samorządowe Warszawy-Wilanów, Kielc, Poznania, Białegostoku, Wrocławia, Krakowa, Nowego Targu i Augustowa. Mieszkańcy tych aglomeracji mogli obejrzeć filmy edukacyjne tłumaczące hasła: reduce – redukuj, renew – odnawiaj, recycle – przetwarzaj, zobaczyć mapping pokazujący cykl życia opakowania Tetra Pak wyświetlany w Warszawie podczas Królewskiego Festiwalu Świateł w Wilanowie czy plansze informacyjne w Metrze Warszawskim.
Głównym elementem projektu był konkurs na tekst piosenki o tematyce ekologicznej, skierowany do osób w wieku 15-25 lat. Napłynęło kilkadziesiąt ciekawych tekstów z całej Polski. Zwycięzcą został 18- letni Mariusz Mrówka z Kielc, aktywny członek organizacji ?Kreatywni w Kielcach?. Serdecznie gratulujemy! Nagrodą w konkursie były warsztaty muzyczne z Pauliną Przybysz, wokalistką i propagatorką ekologicznego stylu życia. Dodatkowo, zwycięzca wraz z piosenkarką nagrali piosenkę w profesjonalnym studio oraz nakręcili klip. Zobaczcie efekty tej pracy! Piosenka uczy, jak poprawnie segregować opakowania, aby trafiły do recyklingu. Problem odpadów jest nadal kluczowy – nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.
Organizator Kampanii – firma Tetra Pak, producent opakowań na żywność, od lat działa na rzecz zwiększenia poziomu selektywnej zbiórki i recyklingu tego typu opakowań w Polsce realizując między innymi pogłębione działania edukacyjne.
Więcej informacji na temat akcji można znaleźć na www.akcja-regeneracja.pl
Link do teledysku zwycięskiej piosenki: https://youtu.be/jScDQe5-3qY