Z wizytą do Polski przybył Jean-Paul de la Fuente, Dyrektor Fundacji ?New7Wonders?. Dyrektor szwajcarskiej fundacji, organizującej światowy konkurs na 7 Nowych Cudów Natury. Przedstawiciele Samorządu Warmińsko-Mazurskiego podkreślali natomiast fakt rozpoczęcia nowego etapu w strategii promocji Mazurskich Jezior na świecie.
Podczas spotkania z przedstawicielami Ministerstwa Sportu i Turystyki, Polskiej Organizacji Turystycznej oraz Samorządu Warmińsko-Mazurskiego, Pan Jean-Paul de la Fuente poinformował, że w ostatnim tygodniu zapadła decyzja co do daty ogłoszenia listy 7 Nowych Cudów Natury.
– Nasza pierwsza kampania, na 7 Architektonicznych Cudów Świata zakończyła się uroczystością ogłoszenia zwycięzców dokładnie 07.07.2007 r. Ponieważ taka konfiguracja naszej szczęśliwej siódemki w dacie może się zdążyć tylko raz na sto lat, postanowiliśmy nie czekać aż tak długo – żartował Dyrektor Fundacji. – Zdecydowaliśmy więc, że najlepszą datą będzie 11.11.2011 r. Wiemy też, że dla Polaków, właśnie 11 listopada, to ważny dzień i mamy nadzieję, że będzie on tym bardziej szczególny, jeśli Mazury znajdą się w gronie laureatów – dodał.
Podczas spotkania przedstawiciel fundacji zaprezentował najlepsze praktyki związane z promocją krajowego kandydata oraz wskazał sposoby na uczynienie polskiej kampanii bardziej widocznej na świecie.
O sile marki regionów i krajów, zaangażowanych w konkurs na 7 Nowych Cudów Natury, Dyrektor Jean-Paul de la Fuente mówił podczas pobytu w Polsce (22.02.2010 r.) także podczas konferencji prasowej w Centrum Prasowym PAP.
Nowy etap promocji Mazur na świecie
Przedstawiciele Samorządu Warmińsko-Mazurskiego podkreślali natomiast fakt rozpoczęcia nowego etapu w strategii promocji Mazurskich Jezior na świecie.
– Zgodnie z zeszłorocznymi badaniami GFK Polonia dla „Rzeczpospolitej”, hasło naszej kampanii „Mazury Cud Natury” okazało się najlepszym hasłem promującym region w Polsce. Kampania i zachęta do głosowania skierowana do mieszkańców Polski okazała się skuteczna. Staliśmy się liderem w swojej kategorii („krajobrazy i formacje polodowcowe”), weszliśmy do półfinału i wreszcie do finału konkursu. Od tego momentu jesteśmy jedynym polskim kandydatem w konkursie, jako jeden z 28. finalistów na świecie. Ponieważ marka Mazur stała się rozpoznawalną marką Polski, dlatego od tego roku chcemy promować Polskę przez Mazury pod hasłem „Vote for Poland!” („Głosuj na Polskę!”) – mówił Radosław Zawadzki, Kierownik Biura Koordynacji Promocji i Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie.
W ramach projektu zostaną także zorganizowane Europejskie Dni Mazur m.in. w Niemczech, Austrii, Francji, Belgii, Szwecji, Rosji, na Litwie, Ukrainie i na Węgrzech.
– W sposób szczególny o Mazurach i Polsce będziemy mówić w otwartym również dziś w Brukseli, Domu Polski Wschodniej. Nowo otwarta instytucja to inicjatywa 5 województw: lubelskiego, podkarpackiego, warmińsko-mazurskiego, podlaskiego i świętokrzyskiego. Liderem i inicjatorem wspólnego domu w sercu Europy jest Jacek Protas, Marszałek Województwa Warmińsko-Mazurskiego i zarazem Przewodniczący Oficjalnego Komitetu Wspierającego Mazurskie Jeziora w konkursie – zaznacza Radosław Zawadzki.
Rok 2010 ma być rokiem, w którym Fundacja „New7Wonders” odwiedzi 28 finalistów konkursu, aby przygotować materiał audiowizualny i przedstawić go mieszkańcom całego świata. Rok ten jest więc szczególny dla wszystkich kandydatów do tytułu 7 cudu natury. Plan tak zwanego „World Tour” przebiegać będzie wokół następujących punktów: prezentacja i oficjalne wręczenie certyfikatu finalisty konkursu; spotkanie z krajowymi autorytetami i władzami; wizyta na ścisłym obszarze finalisty (Mazury), wizyta w szkołach lub uniwersytecie w celu rozmowy z uczniami i studentami o wadze kampanii Fundacji, spotkanie z przedstawicielami mediów. Oficjalny Komitet Wspierający uzgodnił z Dyrektorem Fundacji New7Wonders termin wizyty na Mazurach, jednak w ciągu miesiąca otrzyma potwierdzenie co do jego szczegółowego planu.