W Polsce jest milion uli, które produkują około 16 tys. ton miodu. Polska to jeden z czołowych producentów miodu w Europie, ale jego spożycie jest niskie. Statystyczny Polak zjada niespełna 0,3 kg miodu rocznie. By zmienić ten stan rzeczy, Stowarzyszenie Pszczelarzy Zawodowych prowadzi ogólnopolską kampanię edukacyjną ?Życie miodem słodzone?, promującą spożycie naturalnego miodu.

Zadaniem kampanii jest upowszechnienie spożycia miodu wśród Polaków i przełamanie sezonowości w konsumpcji. Prowadzone działania mają na celu podkreślenie wartości smakowych i odżywczych naturalnego miodu oraz pogłębienie wiedzy konsumentów na temat dobroczynnych właściwości produktów pszczelich.

Kampania rozpoczęła się w lutym 2008 roku i potrwa do września 2009 roku. Kampania „Życie miodem słodzone” jest realizowana w ramach mechanizmu „Wsparcia działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych Unii Europejskiej”. Projekt jest finansowany ze środków Unii Europejskiej (50%), Rzeczpospolitej Polskiej (30%) oraz Stowarzyszenia Pszczelarzy Zawodowych (20%).

Obecnie wystartował drugi etap kampanii popularyzującej miód. W ramach podejmowanych działań można zobaczyć reklamę w telewizji promującą naturalny miód (stacje ogólnopolskie, regionalne i kanały tematyczne), reklamę w prasie, internecie oraz radiu. Celem organizatorów jest również zainspirowanie mediów  w Polsce do podjęcia szerokiej dyskusji na temat dobroczynnych właściwości miodu  i produktów pszczelich.  Poza działaniami reklamowymi w mediach, w sklepach pojawią się również plakaty kampanii.

Budżet przeznaczony na realizację kampanii „Życie miodem słodzone”  wynosi ok. 700 tys. euro. 

Źródło: www.zyciemiodemslodzone.info

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię