W Bydgoszczy trwa inwentaryzacja źródeł ciepła. Od połowy stycznia mieszkańców odwiedzają ankieterzy, którzy pytają m.in. o rodzaje ogrzewania, ilość i moc pieców, ilość spalanego paliwa czy też plany dotyczące ogrzewania i termomodernizacji budynku.
Miasto Bydgoszcz realizuje kampanię informacyjno-edukacyjną ?Policzmy się z niską emisją?, której celem jest podniesienie świadomości mieszkańców Bydgoszczy w zakresie korzyści zdrowotnych i środowiskowych, wynikających z niskiej emisji oraz inwentaryzacja źródeł ciepła na terenie miasta, co pozwoli na oszacowanie skali problemu.
Kampania jest realizowana w przestrzeni miejskiej za pomocą przekazu edukacyjnego na reklamie wielkoformatowej: billboardach w centrum miasta, reklamach w wiatach przystankowych, na plakatach na tablicach parafialnych, a także poprzez przekaz w mediach masowych: telewizji, radio i prasie.
Od dzisiaj w radio PiK emitowana jest kolejna seria spotów, związanych z kampanią. Mieszkańcy są w ten sposób zachęcani do udzielania informacji ankieterom na temat tego, w jaki sposób ogrzewają swoje mieszkania.
Za realizację kampanii informacyjno-edukacyjnej odpowiada firma ABRYS.