W środę, 15 grudnia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach odbędzie się kolejna edycja programu Akademii Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju, która jest autorskim połączeniem trzech obszarów mających istotny wpływ na trwałość postaw proekologicznych dzieci i młodzieży: ekologii przyrodniczej i głębokiej, ekopsychologii oraz filozofii przyrody.

Adres: Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, ul. M. Grążyńskiego 53.

10.00 – 12.00 Warsztat pt. „Tajemnice lasu”, prowadzi mgr Katarzyna Ziemer (psycholog)
12.00 – 14.00 Warsztat pt. „Natura nie zna granic”, prowadzi mgr Anna Gierlińska (doktorantka Instytutu Filozofii Uniwersytetu Jagielońskiego)
14.00 – 16.00 Warsztat pt. „Życie drzewa”, prowadzi Monika Jastrzębska (studentka psychologii UOE)

Warsztaty odbędą się w sali nr 6, parter, prawe skrzydło WPiPs.  Warsztaty prowadzą absolwenci Akademii Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju. Zaprezentowane będą fragmenty zajęć dla dzieci szkoły podstawowej z zakresu edukacji dla zrównoważonego rozwoju prowadzonych w Śląskim Ogrodzie Botanicznym zawierające powiązane elementy ekologii, psychologii oraz ekofilozofii. Zapisy na warsztaty: [email protected]. Ilość miejsc ograniczona.

16.00 – 18.00 Spotkanie autorskie, sala 209, II piętro, prawe skrzydło
Spotkanie poprowadzi mgr Agnieszka Skorupa (Wydział Pedagogiki i Psychologii, Zakład Psychologii Ogólnej). Spotkanie rozpocznie dr Bogdan Ogrodnik od 15 min prezentacji pt. „Akademia Edukacji dla Zrównoważonego Rozwoju w Śląskim Ogrodzie Botanicznym – projekt alternatywnej edukacji ekologicznej”.
Dr Bogdan Ogrodnik, dr Ryszard Kulik i prof. UOE dr hab. Piotr Skubała są autorami książki pt. „Filozofia, psychologia i ekologia w edukacji dla zrównoważonego rozwoju”. W trakcie spotkania odpowiadać będą na pytania dot. idei, filozofii i metod edukacji ekologicznej.

Nie tylko bowiem znajomość przyrody jest czymś ważnym dla trwałości postawy proekologicznej, ale i zdolność przeżywania kontaktu z przyrodą oraz połączenie wiedzy i doświadczenia w ekologiczny światoobraz.

20 grudnia 2002 r. Zgromadzenie Ogólne ONZ przyjęło rezolucję ustanawiającą Dekadę Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju (2005-2014). Idea Edukacji na rzecz Zrównoważonego Rozwoju jest dążeniem do osiągnięcia równowagi pomiędzy społecznym i ekonomicznym dobrem oraz kulturą, tradycją i ochroną zasobów naturalnych Ziemi. Edukacja na rzecz Zrównoważonego Rozwoju podkreśla potrzebę respektowania godności ludzkiej, poszanowania różnorodności, ochrony środowiska naturalnego i zasobów naszej planety.

Projekt łączy ekologię, psychologię oraz eko-filozofię.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię