Drzewko za Butelkę – ruszyła dziewiąta edycja! W ramach ośmiu dotychczasowych edycji, dzieci z całej Polski zebrały ponad 9, 5 miliona butelek PET i posadziły 15 tysięcy drzewek. Trzeba by pokonać Główny Szlak Beskidzki – najdłuższy szlak w polskich górach, by zbudować łańcuch z butelek PET dłuższy niż ten, który zrobiłyby dzieci z butelek zebranych w ramach Akcji tylko w ubiegłym roku.

W IX edycji Akcji „Drzewko za Butelkę”, która potrwa od lutego do maja 2011 r.  uczestniczyć będzie ponad 25 tysięcy młodych ekologów ze szkół  i przedszkoli dziewięciu miejscowości: Bydgoszczy, Miszewa k. Gdańska, Włocławka, Kędzierzyna-Koźla, Tarnowa, Nowej Sarzyny, Puław, Brzegu Dolnego i Konina.

W tym roku nad Akcją pieczę sprawuje 15 koordynatorów lokalnych – 14 firm chemicznych, skupionych wokół Programu „Odpowiedzialność i Troska” – pomysłodawcy przedsięwzięcia oraz Starostwo Powiatowe  w Koninie. Akcja ma na celu aktywne dbanie o środowisko poprzez zbieranie niepotrzebnych i zaśmiecających otoczenie plastikowych butelek PET. Integruje firmy realizatorów Programu, placówki oświatowe, władze samorządowe, media oraz dzieci i ich rodziny.

Zebrane butelki trafiają do recyklingu, a w zamian sadzone są drzewka. Najlepsza zbieraczka butelek PET wszystkich dotychczasowych edycji Akcji „Drzewko za Butelkę” to  Natalia Fedorowicz z Publicznej Szkoły Podstawowej nr 6 w Kędzierzynie-Koźlu. Podczas ubiegłorocznej Akcji zgromadziła 39 049 sztuk. Opakowania pomagała jej zbierać nie tylko rodzina, ale i sąsiedzi.

Tegoroczna edycja ma swojego Ambasadora – została nim Hania Humorek, bohaterka serii książeczek dla dzieci, która doskonale wie, że zbieranie niepotrzebnych butelek PET jest przede wszystkim pożyteczne, ale może być także doskonałą zabawą, integrującą najbliższe otoczenie! Udowodniła to w książeczce „Hania Humorek Ratuje Świat”, której egzemplarze trafią do uczestników Akcji, dzięki wydawnictwu Egmont.

Przedsiębiorstwo Uzdrowisko Ciechocinek przekaże dzieciom, które w tym roku włączą się w przedsięwzięcie, napoje Krystynka w butelkach PET. Niepotrzebne opakowania będą następnie zgniatane przez dzieci i młodzież specjalnymi zgniatarkami do butelek, których cześć ufunduje firma HSH Chemie Sp. z o.o.  Czwarty tegoroczny sponsor Akcji – Agencja STYL – edukacja leśna, przekaże uczestnikom Akcji gry „Piotruś”,  które uczą rozpoznawania gatunków drzew.

Na rzecz tej edycji Akcji, z inicjatywy Biura Nasiennictwa Leśnego, sadzonki drzew ponownie dostarczą Regionalne Dyrekcje Lasów Państwowych. Na młodych zbieraczy czekać będzie także moc innych atrakcji –  kwietniowe i majowe finały Akcji w każdym z miast, biorących udział w tegorocznej edycji, ekologiczne pikniki  czy konkursy plastyczne. Najlepsi zbieracze butelek mogą liczyć na liczne nagrody  i niespodzianki.

Każdy może natomiast odwiedzać portal Akcji: www.drzewkozabutelke.pl,  na którym organizatorzy Akcji przygotowali mnóstwo ciekawych informacji i zdjęć, a także ekologiczne gry –  poprzez zabawę uczą one jak dbać o środowisko. Obecnie trwa tam konkurs na imię dla oficjalnej maskotki Akcji –  Recyklinka, Florek,  a może Drzewtelka? Głosować można do 4 lutego.

Źródło: drzewkozabutelke.pl

 
 

Drzewtelka, Florek, a może Recyklinka? Zagłosujcie na imię dla maskotki akcji. Organizatorzy czekają do 4 lutego!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię