200 wystawców z Polski i zagranicy, szeroka oferta produktów naturalnych i tradycyjnych, ciekawy program seminariów, szkoleń, warsztatów, konkursów i pokazów, 7 tys. zwiedzających ? tak można podsumować IV edycję Targów Naturalnej Żywności Natura Food, która odbyła się w Łodzi od 14 do 16 października 2011.

Tereny targów łódzkich zgromadziły przedstawicieli wszystkich liczących się firm na rynku biożywności oraz żywności naturalnej i tradycyjnej, od producentów i gospodarstw ekologicznych po sklepy, hurtownie i przedstawicieli najważniejszych organizacji branżowych, gdyż celem imprezy była promocja żywności ekologicznej i naturalnej oraz popularyzacja produktów regionalnych i lokalnych przygotowywanych tradycyjnymi metodami.

Oficjalnego otwarcia targów dokonali:  Witold Stępień – Marszałek Województwa Łódzkiego, Agnieszka Nowak – Wiceprezydent Miasta Łodzi oraz Christopher Stopes –  Prezydent  IFOAM EU Group.

Wiodącym  wydarzeniem Natura Food 2011 była Międzynarodowa Konferencja Ekologiczne Przetwórstwo Żywności  oraz poprawa jakości i ochroba środowiska, w której udział wzięło 120 przedstawicieli producentów, przetwórców i dystrybutorów żywności ekologicznej z całej Europy. Wykłady i warsztaty odbywały się  równolegle w trzech salach konferencyjnych  i  tłumaczone były symultanicznie na 4 języki. Uczestnicy spotkania przyjechali do Łodzi na zaproszenie IFOAM EU Group – europejskiej struktury Międzynarodowej Federacji Rolnictwa Ekologicznego z siedzibą w Brukseli.

W ramach Targów odbyły się także warsztaty Obudź zmysły konsumenta, podczas których uczestnicy porównywali walory sensoryczne produktów ekologicznych i konwencjonalnych. Dla zainteresowanych odbywało się seminarium Jak powstaje bio?, w trakcie którego konsumenci poznali odpowiedzi na  najbardziej nurtujące  pytania: Jak i gdzie powstaje żywność ekologiczna? O czym pamiętają ekologiczni przetwórcy i jakich zasad przestrzegają? Co decyduje o jakości produktów BIO? Podczas sesji przedstawione zostały także wyniki badań dotyczące zdrowotnych właściwości soków kwaszonych.

Tematem przewodnim programu seminaryjnego podczas tegorocznej edycji Targów była komunikacja. W sobotę podczas seminarium Fundacji Klub Szefów Kuchni odbywającego się pod hasłem promocja produktów lokalnych zaprezentowane zostały możliwości komunikacji z potencjalnymi nabywcami produktów lokalnych
w Polsce i zagranicą. W niedzielę zaś podczas uczestnicy panelu zgłębiali zagadnienia związane z komunikacją w ekobiznesie i w ekosklepie. Dużym zainteresowaniem cieszyły się warsztaty prowadzone przez Marka Borowińskiego (Jak ściągnąć klienta do sklepu z żywnością ekologiczną?) oraz kompendium praktycznej wiedzy dla sprzedawców przygotowane przez Barbarę Kwiatosz (ABC profesjonalnej sprzedaży w sklepie ekologicznym).

Równolegle odbywały się spotkania dotyczące marketingu produktów premium oraz wykorzystania nowych mediów w komunikacji. Z opinii  uczestników wiemy, że  program był na tyle interesujący, że trudno było zdecydować się w którym wydarzeniu wziąć udział.

Podczas Targów swój finał miało sporo konkursów; m.in. rozstrzygnięto branżowe konkursy Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Konkurs o Złoty Medal NATURA FOOD 2011,  IV Wojewódzki Konkurs Produktów Tradycyjnych Tygiel Smaków oraz Konkurs dla uczniów szkół gastronomicznych tradycujne smaki regionu. Nowością Natura Fodd 2011 były warsztaty dla restauratorów dotyczące wykorzystania produktów tradycyjnych i lokalnych.

W sobotę i niedzielę  przed halą Expo, odbywała się Owocowa akcja recyklingowa. W zamian za elektrodpady i inne domowe surowce wtórne rozdawano pyszne jabłka wyprodukowane w regionie łódzkim. Akcja przeszła nasze najśmielsze oczekiwania – zebraliśmy 5 ton elektroodpadów i rozdaliśmy 2 tony jabłek.  Partnerem akcji było MPO Łódź, a sponsorem owoców Grupa Producentów Owoców ELITA.

Targi odwiedziło około 7  tys. osób, akredytowało się 63 dziennikarzy. IV edycja Targów Naturalnej Żywności NATURA FOOD odbędzie się już za rok w dniach 12 – 14 października 2012 roku w nowym obiekcie – Centrum Konferencyjno – Wystawienniczym MTŁ przy ul. Politechniki 2.
 
Organizatorem imprezy były Międzynarodowe Targi Łódzkie, a honorowy patronat na targami sprawowali Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Związek Województw RP, Marszałek Województwa Łódzkiego i Prezydent Miasta Łodzi. Po raz pierwszy oficjalnym partnerem targów była Grupa IFOAM EU, europejska struktura Międzynarodowej Federacji Rolnictwa Ekologicznego.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię