Przedsiębiorstwa, które wygrały wykazały się największą różnorodnością, pomysłowością i konsekwencją w realizacji działań edukacyjnych.
- w kategorii do 30 tys. mieszkańców nagrodę zdobyła spółka Miejska Spółka SKO-EKO Sp. z o.o. w Skoczowie.
- w kategorii do 100 tys. mieszkańców najwięcej punktów zdobyło Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Lesznie
- w kategorii powyżej 100 tys. mieszkańców tryumfatorem zostało Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji SA w Krakowie
Zwycięzcy otrzymali nagrody finansowe – czeki na 2 tys. zł. Gratulujemy!
Dodatkowo redakcja miesięcznika „Wodociągi-Kanalizacja” przyznała statuetkę dla Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Okręgu Częstochowskiego SA w Częstochowie.
Wszyscy uczestnicy są wygranymi, bo każda ze spółek prowadzi działania edukacyjne. Edukacja ekologiczna to niezwykle ważny, opiniotórczy, obszar działań. Działania edukacyjne spółek wod-kan, obok kształtowania nawyków proekologicznych, budują znajomość i reputację marki. Dziękujemy za udział w konkursie i życzymy dalszej determinacji w edukowaniu spoleczeństwa – podsumowała Emilia Seweryn z ZielonaLekcja.pl.
W konkursie wystartowało 21 przedsiębiorstw wod-kan: 3 w kategorii do 30 tys. mieszkańców; 8 w kategorii do 100 tys. mieszkańców i 10 w kategorii powyżej 100 tys. mieszkańców.
Spółki wod-kan – uczestnicy konkursu – nadsyłały zgłoszenia, zawierające opis dotychczasowych działań multimedialnych oraz załączniki zawierające zdjęcia, filmy, nagrania dźwiękowe, skany broszur ze zrealizowanych akcji oraz projektów. Zgłoszenia zostały poddane ocenie przez 3-osobowe jury w składzie redakcja portalu ZielonaLekcja.pl, spiritus movens konkursu oraz redakcję miesięcznika „Wodociągi-Kanalizacja”, inicjatora debaty. Oceny były wydawane niezależnie, a o szali zwycięstwa zdecydowała suma punktów.
Ocena bvła dwustopniowa: formalna i merytoryczna. Ocenę formalną przeszło 100% nadesłanych zgłoszeń. Natomiast na drugim – decydującym – etapie punkty w skali od 1 do 5 zostały przyznane w ramach następujących kryteriów:
- Długofalowość, powtarzalność i konsekwencję w realizacji edukacji ekologicznej
- Różnorodność grupy docelowej
- Pomysłowość akcji i kampanii
- Przesłanie akcji
- Formę przekazu
- Włączenie mieszkańców w działania edukacyjne
- Zasięg akcji, sposoby dotarcia do odbiorców i promocja wydarzenia
- Efekt rzeczowy akcji (np. ścieżka edukacyjna, filmy, broszury, prace plastyczne, instalacje itp.)
Uroczyste rozstrzygnięcie konkrusu odbyło się podczas debaty „Edukacja ekologiczna w branży wod-kan”, która odbyła się wczoraj w Bydgoszczy. Wydarzenie poprowadziła Anna Lembicz, redaktor prowadząca miesięcznik branżowy „Wodociągi-Kanalizacja”. W trakcie debaty głos zabrali przedstawiciele WFOŚIGW w Szczecinie, Polskiej Fundacji Ochrony Zasobów Wodnych oraz spółek wod-kan. Relacja z debaty, materiał fotograficzny oraz prezentacje już wkrótce na portalu ZielonaLekcja.pl oraz na łamach miesięcznika „Wodociągi-Kanalizacja”.
Już wkrotce rozpoczynamy też – zgodnie z obietnicami – publikację artykułów nadsyłanych przez przedsiębiorstwa wod-kan!