W konkursie na projekt billboardu podczas 4. Festiwalu Plakatu Reklamowego w Krakowie wyróżniono plakat z hasłem ?Puszcza się bez przerwy, a ty ciągle ją lejesz?. Hasło wzbudziło ogromne kontrowersje.

Wyróżniony projekt billboardu został zaprojektowany przez absolwenta architektury Politechniki Gdańskiej, Piotra Pielki. Autor przygotował pracę na konkurs towarzyszący 4. Festiwalowi Plakatu Reklamowego w Krakowie. Plakat otrzymał wyróżnienie i został zaprezentowany w ramach wystawy pokonkursowej. Tematem konkursu było hasło „Ważna jest każda kropla" promujące oszczędność wody.

Jednak mimo zwycięstwa plakat nie ukazał się na żadnym nośniku i prawdopodobnie nigdy się nie ukaże, bo wzbudził kontrowersje wśród organizacji kobiecych walczących z dyskryminacją kobiet.

W opinii autora projektu wydźwięk komunikatu zawartego w reklamie jest szokujący, ale jest to wymóg pozwalający przebić się mu przez chaos komunikacyjny. W opinii większości ekspertów wypowiadających się na temat kampanii jest ona skandalem i karygodną nadinterpretacją.

Organizatorem i pomysłodawcą festiwalu oraz konkursu jest Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej, Muzeum Historyczne Krakowa i Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna.

Źródło: Gazeta Wyborcza, Kraków
 

Konkurs promował oszczędność wody i nosił hasło: „Ważna jest każda kropla”. / Fot. www.sxc.hu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię