Trwa informacyjna kampania citylight zorganizowana przez Fundację PlasticsEurope Polska, poświęcona korzyściom dla ochrony klimatu i zasobów naturalnych wynikającym ze stosowania nowoczesnych wyrobów z tworzyw sztucznych w różnych dziedzinach życia.

Na 100 nośnikach typu citylight w Warszawie, nieodpłatnie udostępnionych przez partnera kampanii, firmę Clear Channel Poland, zawisł plakat symbolicznie przedstawiający dom, samochód, samolot, śmigła wiatraka oraz opakowanie. Plakat promuje powszechnie stosowane tworzywa sztuczne jako materiały efektywnie wykorzystujące zasoby naturalne i przyczyniające się do oszczędności energii.

Zastosowane w motoryzacji – obniżają ciężar pojazdów i zużycie paliwa w autach i samolotach; w izolacji budynków – ograniczają straty energetyczne związane
z ogrzewaniem naszych mieszkań, są także nieodzowne przy budowie turbin wiatrowych i kolektorów słonecznych. Szacuje się  również, że gdyby w samych tylko opakowaniach zastąpiono tworzywa sztuczne innymi materiałami to masa opakowania wzrosłaby 4-krotnie, koszty produkcji zwiększyłyby się 2-krotnie, a ogólne zużycie energii wzrosłoby aż o 150%.

Organizatorzy mają nadzieję, że nieco tajemnicze piktogramy na naszych plakatach w zestawieniu z hasłem „Tworzywa sztuczne w różnych zastosowaniach – to oszczędność energii i zasobów naturalnych” zwrócą uwagę warszawiaków na fakt, że oszczędność energii to nie tylko wyłączenie zbędnej żarówki, a ochrona zasobów naturalnych to nie tylko zakręcanie kapiącego kranu.

To także niewidoczne na co dzień korzyści płynące ze stosowania nowoczesnych materiałów w wyrobach codziennego użytku – mówi dr Grzegorz Rytko, dyrektor Fundacji PlasticsEurope Polska. Tworzywa sztuczne są także cennym materiałem do powtórnego wykorzystania, który nie powinien trafiać na wysypiska. Odpady z tworzyw sztucznych, poza możliwością ich powtórnego wykorzystania podczas recyklingu, można przetworzyć w doskonałe paliwo, można więc odzyskać zmagazynowaną w nich energię. W ten sposób bezpośrednio uczestniczą w procesie oszczędzania zasobów naturalnych – dodaje Grzegorz Rytko.

Kampania citylight to część projektu realizowanego w ramach Kampanii na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia. W ramach tej kampanii, we wrześniu, TV Biznes wyemituje cykl programów „Tworzymy dobry klimat” o roli tworzyw sztucznych w oszczędności energii i ochronie klimatu w głównych obszarach powszechnego wykorzystania tych materiałów. Cztery odcinki z udziałem ekspertów z Fundacji PlasticsEurope Polska i Fundacji Nasza Ziemia poświęcone będą opakowaniom, produkcji energii, transportowi i budownictwu.

Uzupełnieniem kampanii promującej zrównoważony rozwój będzie ogłoszony w rozpoczynającym się roku szkolnym 2009/2010 konkurs grantowy dla szkół, w którym Fundacja PlasticsEurope Polska ufundowała 4 granty w wysokości 5 tys. zł. To już trzecia edycja konkursu, realizowanego wspólnie z Fundacją Nasza Ziemia. Tym razem jego hasłem będzie myśl przewodnia plakatu „Tworzywa sztuczne w różnych zastosowaniach to oszczędność energii i surowców naturalnych”.
Zadaniem uczestników konkursu będzie zaprojektowanie akcji informacyjnej, która pokaże, w jaki sposób tworzywa wykorzystywane są w życiu codziennym oraz jakie przynosi to korzyści ekologiczne i ekonomiczne.

Źródło: Fundacja PlasticsEurope Polska

Plakat kampanii

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię