W szczecińskich szkołach będzie realizowany program edukacyjny ?EKOSZKOŁY?.

Projekt „EKOSZKOŁY” będzie realizowany w sześciu szczecińskich placówkach oświatowych w Szkole Podstawowej nr 3, Szkole Podstawowej nr 53, Gimnazjum nr 1, Gimnazjum nr 7, Gimnazjum nr 10 oraz w Centrum Edukacji Ekologicznej (były Zespół Szkół Ogrodniczych).
 
W ramach realizowanego projektu na terenie szkół zostaną założone ogrody ekologiczne oraz „zielone klasy” gdzie przeprowadzane będą zajęcia. Szkoły pozyskają niezbędne wyposażenie ogrodów oraz „zielonych klas” (np. rośliny, tablice informacyjne, wiaty, zegary słoneczne, fontanna z instalacją elektryczną, stacje meteorologiczne, wiatromierze, deszczomierze, lornetki, mikroskop, filmy dvd o tematyce ekologiczno-przyrodniczej, akwarium, walizka Eko-badacza), dzięki którym prowadzone zajęcia będą atrakcyjne a treści interesująco przedstawiane uczniom. Ponadto zgodnie z dokumentacją projektową powstaną m.in. altany, rabaty, skalniaki, oczka wodne i strumyki, zielona ściana wertykalna, alpinarium, amfiteatr, zróżnicowane tematycznie ogrody – np. w stylu japońskim, cztery pory roku, kwietna łąka, reprezentacyjny.
 
Priorytetowym celem projektu jest kształtowanie postaw proekologicznych, zaangażowania
w aktywne formy ochrony przyrody we własnym środowisku, wyrabianie poczucia odpowiedzialności za środowisko oraz uczestnictwo w działaniach mających na celu ochronę i zapobieganie dewastacji środowiska, wyrabianie szacunku dla przyrody i jej piękna. Nauczyciele podczas zajęć ukażą uczniom silny związek ze środowiskiem oraz możliwości wpływania na procesy planowania i realizacji zmian w najbliższym otoczeniu, co
w konsekwencji pozwoli na rozwijanie współpracy z rodzicami i społecznością lokalną
w zakresie edukacji przyrodniczej.
 
Rezultatem projektu będzie zatem stworzenie niezbędnych warunków do nauki szeroko pojętej ekologii poprzez stworzenie ogrodów ekologicznych oraz „zielonych klas” co niewątpliwie zaowocuje lepszymi wynikami nauczania, osiągnięciami dzieci i młodzieży
w konkursach tematycznych i przedmiotowych. Efektem projektu ma być również rozbudzenie w uczniach zainteresowania troską o stan otaczającego środowiska, współodpowiedzialność za otoczenie i kształcenie umiejętności interpersonalnych
i współpracy w grupie. Uczniowie biorący udział w projekcie pogłębią wiadomości przyrodnicze, stworzą nowe wartości i przekonania, co w konsekwencji wywoła zmianę stylu życia na model prośrodowiskowy.
Po zakończonym projekcie zostanie stworzony przez każdą placówkę album na temat sposobu realizacji i przewidywanej trwałości projektu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię