Trwa internetowy konkurs o problematyce ekologicznej adresowany do uczniów gimnazjów i ich szkolnych opiekunów. Poprzez konkurs organizatorzy chcą zachęcić uczniów do zachowań przeciwdziałających globalnym problemom ekologicznym. Konkurs jest elementem kampanii ekologicznej WWF.

Konkurs związany jest z najnowszą kampanią WWF Polska „S.O.S. dla świata", przybliżającą 6 głównych problemów ekologicznych Ziemi i promującą proekologiczne zachowania wśród Polaków. Konkurs prowadzony jest w internecie – wszyscy uczniowie oraz nauczyciel zakładają swoje profile na stronie konkursu. Uczniowie oraz nauczyciel zapoznają się z opisami problemów i wybierają indywidualnie maksymalnie 10 zobowiązań, których chcą przestrzegać na co dzień – tworzą w ten sposób dekalogi ekologiczne. Takie same dekalogi wypełniły także gwiazdy kampanii – m.in. Michał Piróg i Patricia Kazadi.

Następnie, wychowawca lub nauczyciel danej klasy, na forum dostępnym na stronie konkursu, w imieniu całej klasy, wpisujee komentarz podsumowujący wprowadzanie w życie wybranych zobowiązań ekologicznych – czy jest łatwo zmieniać zachowania, czy występują trudności, czy klasa ma propozycje innych codziennych działań. Głównym wyróżnieniem dla zwycięskiej klasy będzie spotkanie z Michałem Pirógiem – ambasadorem kampanii, który poprowadzi lekcję tańca inspirowanego ochroną środowiska. Uczniowie 3 kolejnych wyróżnionych klas otrzymają zestawy składające się z koszulki z bawełny organicznej oraz torby materiałowej z logo „S.O.S. dla świata".

Konkurs trwa do 30 października 2011 r.

O kampanii

„SOS dla świata" to kampania promująca proekologiczne zachowania wśród Polaków. Jej celem jest popularyzacja przyjaznego środowisku stylu życia, a w szczególności promocja zachowań, które pomogą przeciwdziałać globalnym problemom ekologicznym:

  1.     zmianom klimatu
  2.     niewystarczającemu recyklingowi i niewłaściwej utylizacji odpadów
  3.     wylesianiu
  4.     problemowi elektrośmieci
  5.     nielegalnemu handlowi ginącymi gatunkami
  6.     deficytowi wody pitnej

Są to jednocześnie tematy, w odniesieniu, do których każdy Polak może podjąć działania, wprowadzając proste zmiany w swoim codziennym życiu. Podstawowym narzędziem kampanii jest ten interaktywny wortal internetowy, pozwalający na osobisty wybór i internalizację zobowiązań dotyczących proekologicznego stylu życia, czyli stworzenie własnego dekalogu ekologicznego.

Kolejnym kluczowym elementem jest program telewizyjny z udziałem 12 znanych osób, które na własne oczy zobaczyły jaki jest realny i bolesny wymiar problemów ekologicznych, które dla nas, Polaków, często wydają się być abstrakcyjne. Już od 30 października na antenie TVN znane i lubiane osoby, a wśród nich Patricia Kazadi, Michał Piróg, Magdalena Różczka i Mateusz Damięcki, będą uświadamiać widzów jak duży jest związek między codziennymi działaniami każdego z nas, a największymi problemami ekologicznymi współczesnego świata.

Źródło: sos.wwf.pl
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię