W sobotę, 30.08 w Milówce koło Ustronia odbyła się kampania Czyste Góry oraz akcja „Zielonym do Góry” Polskiego Radia Katowice.
Zabawa odbywała się na stadionie, gdzie na stoisku Fundacji Recal prowadzone były konkursy ekologiczne dla dzieci i dorosłych. Za każdą przyniesioną puszkę można było otrzymać magnes do sprawdzenia czy puszka jest stalowa czy aluminiowa. To jedna z ostatnich imprez tego lata – kilka wydarzeń plenerowych przewidzianych jest jeszcze na wrzesień.
Podczas tegorocznych wakacji Fundacja Recal zorganizowała „Wakacyjne kampanie edukacji recyklingowej”. Kampanie były realizowane w pięciu regionach atrakcyjnych turystycznie: wybrzeże Bałtyku (Kampania „Czyste Plaże”); Beskidy (Kampania „Czyste Góry”), Mazury (Kampania „Czyste Mazury”); Bieszczady (Kampania „Czyste Bieszczady”) oraz Sudety (Kampania „Czyste Sudety”).
Puszka po napojach, będąca bardzo popularnym opakowaniem do napojów – zwłaszcza w okresie lata – stanowiła istotny element prowadzonych działań edukacyjnych. Część działań będzie jeszcze realizowana we wrześniu.
Najważniejszym celem kampanii jest edukacja recyklingowa oraz promocja zbiórki selektywnej surowców wtórnych na przykładzie odzysku i recyklingu puszek aluminiowych.
Do 29 sierpnia w ramach wszystkich pięciu kampanii wakacyjnych Fundacja Recal przeprowadziła 466 warsztatów edukacyjnych dla 22.007 dzieci i młodzieży. Edukacja osób dorosłych odbywała się poprzez informacje w mediach i na stoiskach informacyjnych oraz przez konkursy recyklingowe z nagrodami.
Na potrzeby kampanii wakacyjnych w tym roku przygotowano 9.000 plakatów i 60.000 kartek pocztowych oraz 40.000 worków na puszki (małych i dużych), 60.000 magnesów, 3.160 koszulek, 10.000 smyczy na klucze, 3.000 puszek-skarbonek oraz 2.000 toreb bawełnianych.
Źródło: www.recal.org.pl