Z okazji Światowego Dnia Mycia Rąk (15 października) firma Aquanet zajmująca się dostarczaniem wody oraz oczyszczaniem ścieków, organizuje konkurs na najlepszy film promujący mycie rąk. Wczoraj wyłoniono zwycięzcę!
Mycie rąk to doskonały sposób na uniknięcie wielu chorób. Wiedza ta wciąż nie ma wystarczającego pokrycia w praktyce. W krajach rozwijających się problemem jest brak bieżącej wody. W państwach takich jak Polska, na przeszkodzie stoi ignorancja. Według specjalistów Europejczycy zbyt rzadko myją ręce, a jeśli już to robią, to zazwyczaj w nieprawidłowy sposób – aby ręce były naprawdę czyste, należy je myć dokładnie, przy użyciu wody i mydła.
Zwycięskie i wyróżnione prace posłużą promocji prawidłowej higieny dłoni, a także Światowego Dnia Czystych Rąk
Pierwsze miejsce zajął film "Wirus" nadesłany przez Michała Wilka. Film zrealizowany w konwencji katastroficznej jest formą ostrzeżenia dla ludzkości…
Jury postanowiło przyznać pierwszą nagrodę tej produkcji z uwagi na oryginalność realizacji, ciekawą formę, świetny warsztat aktorski, a także na siłę oddziaływania samego przekazu.
Drugie miejsca zajęły: spot Patryka Zimończyka obrazujący zagrożenie wynikające z zaniedbania higieny osobistej, nagroda za sposób prezentacji tematu oraz film Pawła Przewoźnego zachęcający do troski o dłonie, jako najważniejsze narzędzie do eksploracji życia – nagroda za ciekawy i wyjątkowy sposób podejścia do tematu.
Trzecie miejsca w konkursie zdobyły produkcje: Michała Chodkiewicza, ukazująca wagę higieny bez względu na sytuację, nagroda za niekonwencjonalny pomysł na podejście do tematu, Jakuba Lewickiego, za szczególnie obrazowe wartościowanie roli mycia rąk oraz Pawła Bieleckiego za humorystyczne potraktowanie tematu.
Źródło: Aquanet