Konkurs na ?Kampanię Społeczną Roku 2008? został rozstrzygnięty. Eksperci Instytutu Marketingu Społecznego, stanowiący Jury Konkursu, podjęli następujące decyzje o przyznaniu nagród w tegorocznej – pierwszej – edycji konkursu. Kampania Ministerstwa Środowiska ?Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy” otrzymała wyróżnienie.

  • W kategorii Inicjatywy obywatelskie Jury zdecydowało o przyznaniu nagrody ex aequo dla dwóch kampanii:

„Niepełnosprawni intelektualnie mogą cię zarazić… ale tylko pasją” (kampania TBWA dla Polskiego Stowarzyszenia Na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym) – za celną analizę problemu i identyfikację stereotypów związanych z postrzeganiem osób niepełnosprawnych, a w konsekwencji adekwatne strategiczne podejście do poruszanego tematu. „Krewniacy” (kampania Europejskiej Fundacji Honorowego Dawcy Krwi) – za różnorodność i długofalowość działań, za szerokie spektrum metod komunikacji i sposobów dotarcia do odbiorców oraz za skuteczną budowę marki kampanii.

  • W kategorii "Kampanie firm" Jury przyznało nagrodę kampanii: „Mam Haka na raka” (kampania Hill and Knowlton Poland dla GlaxoSmithKline oraz Polskiej Unii Onkologii) – za umiejętne zainspirowanie do działań oddolnych, za długofalową strategię oraz za sposób propagowania przesłania kampanii przy użyciu różnorodnych narzędzi.
  • W kategorii "Kampanie instytucji publicznych i agend rządowych" Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody w tej edycji konkursu. Wyróżnienie otrzymała natomiast kampania Ministerstwa Środowiska „Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy" za całokształt podjętych działań reklamowych i PR. (Kampanię zrealizowały Partner of Promotion oraz Wundermann/Young&Rubicam)
  • W kategorii "Kampanie instytucji branżowych" Jury zdecydowało o nieprzyznaniu nagrody w tej edycji konkursu.
  • W rankingu publiczności wygrała kampania "Prowadzę – jestem trzeźwy" (Kampania firmy Business Consulting we współpracy z Duszpasterstwem Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej).

W skład Jury wchodzili: Paweł Prochenko (Przewodniczący Jury), Przemysław Bogdanowicz, Piotr Czarnowski, Olga Figurska, Blanka Lipińska, Marcin Izdebski, Monika Jasłowska, Dominika Maison, Jolanta Plieth-Cholewińska, Mirella Panek-Owsiańska, Monika Probosz, Norbert Maliszewski, Leszek Stafiej, Ireneusz Stankiewicz, Malina Wieczorek.

W konkursie brały udział kampanie społeczne zrealizowane w 2008 roku, które następnie oceniane są przez jury stanowiący Instytut Marketingu Społecznego (IMS). Konkurs trwał od 25 czerwca do 25 listopada 2009 roku.

O kampanii "Dobre nawyki, lepszy klimat"

Animowane spoty autorstwa Tomasza Bagińskiego reklamują proekologiczne zachowania. Kampania edukacyjna Ministerstwa Środowiska dotyczy tematu przeciwdziałania zmianom klimatu. Jej celem jest także promocja grudniowego szczytu klimatycznego w Poznaniu – COP 14. Reklamy pojawiają się w telewizji, radiu, prasie, w internecie oraz poprzez działania ambientowe.

Kampania pod hasłem „Zmień nawyki na dobre, zmień klimat na lepszy” ma pokazać każdemu jak w codziennym życiu można chronić klimat i żyć bardziej ekologicznie. W 2 wariantach spotów telewizyjnych Ministerstwo przekonuje: „Jeżdżąc ekonomicznie, segregując śmieci, oszczędzając wodę i energię oszczędzasz i chronisz środowisko”.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię