Ponad 1000 dzieci i dorosłych wzięło udział w pokazach czerpania papieru, zawodach i quizach, dzięki którym dowiedzieli się jak dbać o ekologię w swoim otoczeniu. W ostatnią czerwcową sobotę, w warszawskim Ogrodzie Zoologicznym, rodziny z dziećmi bawiły się na pikniku organizowanym przez Fundację ProKarton w ramach kampanii Karton, naturalnie!.
Sobotni piknik Fundacji ProKarton w warszawskim ZOO odwiedziło ponad 1000 dzieci i dorosłych. Wszystkie aktywności – począwszy od pokazów czerpania papieru, w których uczestniczyło ponad 250 osób, przez angażujące całe rodziny zmagania przy budowaniu konstrukcji z kartoników po mleku i sokach, aż po zawody sportowe takie jak ekologiczne kręgle i slalom – angażowały dzieci i ich rodziny oraz promowały proekologiczne postawy. Dużą popularnością cieszyła się też ekologiczna kawiarenka, w której rodzice wraz z dziećmi mogli posilić się świeżymi sokami, wodą, napojami mlecznymi w kartonikach i odpocząć, regenerując się przed udziałem w kolejnych konkurencjach.
W sobotę przedstawiciele Fundacji pokazali, jak wykorzystać kartoniki do zabaw plastycznych i sportowych. Dużą atrakcją dla dzieci była możliwość otrzymania dyplomu małego ekologa za udział w pokazie czerpania papieru, sporządzonego na papierze, który kilka chwil wcześniej był zwykłym kartonikiem po soku.
Uważam, że największą wartością wszystkich zabaw było to, że przekazywały ekologiczną wiedzę w prosty i atrakcyjny sposób, który trafia do najmłodszych. Cieszy nas, że wydarzenie spotkało się z ciepłym przyjęciem i zainteresowaniem ze strony odwiedzających warszawskie ZOO – także osób dorosłych, które zadawały wiele pytań nt. technologii wykorzystywanych do pakowania żywności w kartoniki i recyklingu tych opakowań. Mamy nadzieję, że spowoduje to wzrost świadomości ekologicznej wśród warszawiaków i zmieni postrzeganie opakowań do żywności płynnej – powiedział po wydarzeniu Michał Rosa, Prezes Zarządu Fundacji ProKarton.
Piknik rodzinny w warszawskim ZOO, zorganizowany przez Fundację ProKarton, był ostatnim etapem trwającej od marca kampanii edukacyjnej Karton, naturalnie!.