Kartony do żywności płynnej są pozytywnie odbierane przez konsumentów, którzy postrzegają je jako opakowania przyjazne dla środowiska.

Niemal wszyscy kupujemy produkty zapakowane w kartoniki ? przyznaje się do tego blisko 95% konsumentów. Kartony do płynnej żywności to podstawowe opakowania dla mleka i jego pochodnych oraz dla soków i różnego rodzaju napojów.

Jednakże ponad 2/3 badanych nie wie, że można w nie zapakować także cukier, kukurydzę czy groszek, a połowa z nich (51%) nie potrafi odpowiedzieć, do którego pojemnika do selektywnej zbiórki odpadów należy wrzucić zużyty kartonik po mleku czy sokach lub w ogóle tego nie robi.

Dlatego Fundacja ProKarton, założona przez trzech największych producentów opakowań do żywności płynnej, tj. Tetra Pak, SIG Combibloc i Elopak, inicjuje kampanię „Karton, naturalnie!”. W ramach prowadzonych działań organizatorzy będą przypominać Polakom, jakie zalety mają opakowania na mleko, soki i inne produkty: że są wygodne, bezpieczne i ekologiczne, a wybierając je, rzeczywiście robimy przyjazny gest w stronę natury.

O zaletach kartoników będą opowiadać ambasadorka kampanii, Magdalena Stużyńska, aktorka i mama, Sławomir Brzózek, prezes Fundacji Nasza Ziemia oraz ekspert Fundacji, Radosław Rozmierski, kierownik ds. zapewnienia jakości w firmie Tetra Pak.

Jedną z zalet opakowań kartonowych jest to, że mają wiele kształtów i różne pojemności, dzięki czemu są opakowaniem funkcjonalnym, dostosowanym do indywidualnych potrzeb konsumenta. Kartoniki to naprawdę praktyczne i wygodne w użyciu opakowania. Każdy z nas – konsumentów, na pewno znajdzie karton z mlekiem czy sokiem w formacie i o pojemności dostosowanej do swoich potrzeb. Kartoniki są bezpieczne dla dzieci, lekkie i poręczne.

Opakowana w kartoniki żywność zachowuje swoje wartości odżywcze i walory smakowe. Bezpieczeństwo żywości zapewniają trzy warstwy ochronne: papier chroniący przed światłem i nadający opakowaniu kształt i trwałość, polietylen chroniący produkt przed wpływem czynników zewnętrznych i – w przypadku opakowań aseptycznych – cienka folia aluminiowa, chroniąca przed działaniem tlenu i stanowiąca dodatkową ochronę przed światłem.

Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie Fundacji ProKarton, kartony do żywności płynnej są pozytywnie odbierane przez konsumentów, którzy postrzegają je jako opakowania przyjazne dla środowiska. Godnym podkreślenia jest fakt, że kartoniki produkowane są w ponad 75% z surowca odnawialnego, jakim jest drewno. Niepokoi jednak liczba osób, które nie wiedzą, że zużyty kartonik po mleku czy sokach należy wrzucić do pojemnika do selektywnej zbiórki odpadów lub w ogóle tego nie robią. 12%mieszkańców Polski nie segreguje kartoników, a 75% potrzebuje dodatkowej informacji, gdzie je wrzucać.
 

Edukacja jest więc potrzebna i sądzę, że kampania Fundacji ProKarton może w niej odegrać znaczącą rolę – dodaje ekspert kampanii i prezes Fundacji Nasza Ziemia, Sławomir Brzózek.

Obok ambasadorki i ekspertów organizatorzy zaprosili też do współpracy Bognę Srokę–Muchę, absolwentkę Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, specjalizującą się w ilustracji prasowej, plakacie i grafice wydawniczej, która stworzyła maskotkę kampanii – Pana Kartonika z rodzinką.

W kolejnych tygodniach kampanii wystartuje na Facebooku profil maskotki i kampania informacyjna w blogosferze. Na wiosnę zaplanowano spotkanie rodzinne dla warszawiaków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię