?Play to Stop ? Europe for Climate? – to kampania Komisji Europejskiej i MTV Networks International. Potrwa pół roku, a jej celem jest poszerzenie wiedzy młodych osób na temat zagrożeń związanych ze zmianami klimatu oraz równocześnie, ich mobilizacja w okresie poprzedzającym konferencję w sprawie zmian klimatu w Kopenhadze, która odbędzie się w grudniu tego roku.

Kampania obejmuje spoty telewizyjne, koncert Moby`ego w Sztokholmie, dwa koncerty w Budapeszcie i Kopenhadze z udziałem innych artystów, webcasty i gry poświęcone walce ze zmianami klimatu.

Inicjatywa „Play to Stop” adresowana jest do 11 państw członkowskich UE i obejmuje: spoty telewizyjne, koncert Moby`ego w Sztokholmie, dwa koncerty w Budapeszcie i Kopenhadze z udziałem innych artystów, webcasty, gry oraz treści publicystyczne poświęcone walce ze zmianami klimatu.

Kopenhaska konferencja w sprawie zmian klimatu, podczas której uzgodnione zostaną dalsze działania w związku z Protokołem z Kioto, rozpocznie się 7 grudnia br.

– Osoby, które są dziś młode, odczują wpływ zmian klimatu w największym stopniu. Konferencja w Kopenhadze jest prawdopodobnie naszą ostatnią szansą na przeciwdziałanie tym zmianom, zanim wymkną się one spod kontroli – mówi komisarz UE ds. środowiska Stavros Dimas.

– Skutki zmian klimatu będą odczuwalne we wszystkich krajach, a najbardziej dotkną one przyszłe pokolenia. Dlatego tak ważne jest przekazywanie informacji na temat pilnego charakteru tego problemu i zwalczanie zachowań pogarszających zmiany klimatu – ocenia z kolei Antonio Campo Dall`Orto, wiceprezes wykonawczy MTV Networks International ds. marek muzycznych. Dodał, że jego stacja jest dumna z tego, że może wesprzeć działania UE na rzecz środowiska dzięki kampanii „Play to Stop – Europe for Climate”.

Znani artyści zaangażowani w kampanię

Trwająca od lipca do grudnia inicjatywa „Play to Stop – Europe for Climate” będzie miała na celu zaangażowanie młodych ludzi z 11 państw członkowskich UE w walkę ze zmianami klimatu. Kampania prowadzona będzie w Bułgarii, Republice Czeskiej, Danii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Rumunii, Szwecji, Zjednoczonym Królestwie i na Węgrzech.

W Sztokholmie, Budapeszcie i Kopenhadze odbędą się trzy koncerty z udziałem największych międzynarodowych sław świata artystycznego, transmitowane w MTV.

Pierwszy koncert z udziałem Moby`ego będzie miał miejsce w Sztokholmie w dniu 20 sierpnia. W trakcie kampanii, muzyczny kanał telewizyjny będzie również poświęcał walce ze zmianami klimatycznymi treści publicystyczne, produkując kilka wydań specjalnych.

Każdy koncert będzie towarzyszył jednemu z głównych wydarzeń związanych ze zmianami klimatu. W przypadku Sztokholmu będzie to Światowy Tydzień Wody, dla Budapesztu – Tydzień Mobilności, a w przypadku Kopenhagi – konferencja w sprawie zmian klimatu. Kraje reprezentowane będą przez ambasadorów, w rolach których wystąpią krajowe sławy, co pomoże przyciągnąć uwagę opinii publicznej i spowoduje, że ich głos będzie bardziej słyszalny.

Będą nimi: bułgarska tenisistka Magdalena Maleeva, duńska piosenkarka Anna David, włoska gwiazda telewizyjna Paola Maugeri, polski prezenter Michał Piróg oraz Serban Miron Copot – rumuński działacz zajmujący się klimatem.

Stymulowanie młodych osób do działania

Mimo iż młodzi ludzie są świadomi zagrożeń związanych ze zmianami klimatu, rzadko im przeciwdziałają. Wyniki opublikowanej dziś ogólnoeuropejskiej ankiety ukazują, że chociaż młodzi ludzie postrzegają zmiany klimatyczne jako drugi pod względem znaczenia problem światowy po biedzie, jedynie 51 % osób w przedziale wiekowym między 15 a 24 rokiem życia, podejmuje jakiekolwiek działania na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatycznym, co stanowi najniższą proporcję wśród wszystkich grup wiekowych.

Kampania ta ma na celu informowanie młodych osób o potencjalnych konsekwencjach braku porozumienia w Kopenhadze i wykorzystanie ich energii w okresie poprzedzającym konferencję, aby wywrzeć nacisk na decydentach politycznych, tak by osiągnęli oni porozumienie.

W trakcie kampanii młodzi ludzie będą mogli wymieniać opinie na temat zmian klimatu i środowiska naturalnego, jak również dzielić się pomysłami na temat ochrony środowiska na internetowej stronie „Play to stop” pod następującym adresem: www.mtvplay4climate.eu

źródło: ec.europa.eu
 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię