Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, czy kupowane przez nich produkty nie przyczyniają się do niszczenia środowiska albo wyzyskiwania ludzi zatrudnionych przy produkcji. Wychodząc naprzeciw tym trendom, Polska Zielona Sieć oddaje do użytku konsumentów ?Dobre zakupy? ? narzędzie, które pomoże wybrać produkty odpowiedzialnych społecznie marek.

„Dobre zakupy” to baza danych online, w której można znaleźć informacje o firmach, które wytwarzają swoje produkty z ekologicznych albo recyklingowych materiałów, stosują przyjazne środowisku sposoby produkcji, działają w myśl zasad Sprawiedliwego Handlu, dają pracę osobom zagrożonym wykluczeniem, wspierają krajową gospodarkę albo podejmują inne działania przyczyniające się do zrównoważonego rozwoju.
 
Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na to, czy kupowane przez nich produkty nie przyczyniają się do niszczenia środowiska albo wyzyskiwania ludzi zatrudnionych przy produkcji. Firmy coraz wyraźniej widzą, że warto traktować poważnie społeczną odpowiedzialność biznesu. Jako organizacja ekologiczna, która od lat zajmuje się odpowiedzialną konsumpcją i zrównoważonym rozwojem, Polska Zielona Sieć chce pomagać zarówno tym pierwszym, jak i tym drugim w podejmowaniu właściwych decyzji.
 
Pomysł stworzenia przewodnika zawierającego bazę odpowiedzialnych społecznie i środowiskowo marek obecnych na polskim rynku zrodził się dość dawno i był odpowiedzią na potrzeby konsumentów, którzy ciągle zadają nam pytania o konkretne produkty, które możemy im polecić jako ekologiczne i etyczne. Jego realizacja zajęła jednak sporo czasu, bo chcieliśmy żeby przewodnik był najbardziej rzetelny i przejrzysty dla konsumentów, jak to możliwe. Mamy nadzieję, że będzie przydatny konsumentom, a także że same marki docenią dzięki niemu potencjał odpowiedzialnej i transparentnej działalności, mówi Maria Huma z Polskiej Zielonej Sieci.
 
Obecnie baza danych obejmuje marki odzieżowe i zabawkarskie, ale będzie stopniowo rozszerzana na inne dziedziny dóbr konsumenckich, takie jak żywność, środki czystości, papier, artykuły drewniane, elektronikę itd.

Przejdź do bazy

Obecnie baza danych obejmuje marki odzieżowe i zabawkarskie, ale będzie stopniowo rozszerzana na inne dziedziny dóbr konsumenckich.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię