We wrześniu ruszyła akcja ?Ekologia się opłaca?, którą Kompania Piwowarska chce przypomnieć konsumentom i detalistom zalety opakowań zwrotnych.

Kampania ma charakter pilotażowy – potrwa miesiąc i obejmie swoim zasięgiem wszystkie punkty sprzedaży w Warszawie. W tym czasie do sklepów trafią materiały informacyjne, a klienci podczas zakupów będą otrzymywać specjalne nosidła do…

Kampania informacyjna „Ekologia się opłaca” prowadzona przez Kompanię Piwowarską ma zwrócić uwagę konsumentów oraz detalistów na to, ile można zyskać, wybierając piwo w butelce zwrotnej. W 1850 sklepach w Warszawie pojawią się ulotki i plakaty podkreślające oszczędności i korzyści dla środowiska związane z opakowaniami zwrotnymi. Przedstawiciele sił sprzedaży KP będą edukować właścicieli punktów sprzedaży detalicznej, które nie mają w swojej ofercie piwa w butelkach zwrotnych, na temat znaczenia tego rodzaju opakowania w handlu tradycyjnym. Dodatkowo klienci wspomnianych sklepów, którzy kupią 6 butelek piwa w butelkach zwrotnych, otrzymają specjalne nosidła wykonane z tektury – materiału przyjaznego dla środowiska, który można łatwo poddać recyklingowi. Akcja potrwa do końca września i ma charakter pilotażowy.
 
Ekologiczny i ekonomiczny sens butelki zwrotnej
 
Udział butelki zwrotnej w polskim rynku plasuje się na poziomie powyżej 50%, co daje średni wynik w Europie. Wyprzedzamy pod tym względem Francję, Włochy, Wielką Brytanię i Irlandię (poniżej 20%), ale znajdujemy się za Danią, Finlandią, Holandią, Niemcami i Austrią (ponad 60%).
Możliwości techniczne butelki zwrotnej kilkakrotnie przewyższają to, jak długo i jak często jest ona w praktyce wykorzystywana. W Polsce przeciętnie obieg takiej butelki wynosi kilkanaście razy w okresie 2-4 lat. Butelka zwrotna ma ekonomiczny i ekologiczny sens tylko pod warunkiem, że wykona dużą liczbę rotacji – od napełnienia do sprzedaży i zwrotu. Dlatego zachęcamy wszystkich konsumentów piwa w Warszawie do włączenia się do akcji – mówi Marta Ogrodniczak, dyrektor kanału sprzedaży Kompanii Piwowarskiej.
 
Siedem żyć butelki zwrotnej
 
Dzięki rozbudowanemu systemowi odzysku butelek zwrotnych Kompania Piwowarska odzyskuje największy procent opakowań ze wszystkich firm piwowarskich w kraju. Browary w Tychach, Poznaniu i Białymstoku stosują jeden model obiegu szklanej butelki zwrotnej, wspólny dla wszystkich piw KP, co umożliwia swobodne przemieszczanie tych opakowań z Centrów Dystrybucji do dowolnego browaru zgłaszającego zapotrzebowanie.
Obecnie Kompania Piwowarskiej wykorzystuje 4 rodzaje butelek zwrotnych:
• Gold (brązowa) – np. Tyskie Gronie, Żubr
• Ufoludek (zielona) – np. Redd’s
• Alaska (zielona) – np. LECH Premium
• Crown (brązowa) – np. Tyskie Klasyczne, Książęce
 
Zwrotność butelki jest inna dla każdego rodzaju. Butelka Gold statystycznie rotuje około 14 razy w trakcie swojego „życia” (zwrotność około 94-95%), butelka Ufoludek – już tylko 7 razy (zwrotność na poziomie 87-88%)*. Poza butelkami zwrotnymi KP ma też w swojej ofercie opakowania bezzwrotne – butelki 0,33 l, które stanowią ok. 6% wszystkich opakowań.
 
Odzysk opakowań jednym z priorytetów
W 2011 roku Kompania Piwowarska zapewniła odzysk i recykling odpadów powstających ze zużytych opakowań na poziomie co najmniej 46% dla wszystkich butelek szklanych i 47% dla aluminium. Firma przekazuje obowiązki zapewnienia recyklingu opakowań organizacji odzysku, czyli wyspecjalizowanemu podmiotowi gospodarczemu, który zajmuje się organizowaniem trwałego systemu selektywnej zbiórki, zarządzaniem i prowadzeniem przedsięwzięć związanych z odzyskiem, w szczególności z recyklingiem odpadów, a także edukacją ekologiczną. Organizacja odzysku gwarantuje rzetelne i fachowe postępowanie z zebranymi odpadami opakowaniowymi.
 
Kompania Piwowarska prowadzi działalność zgodnie z ideą zrównoważonego rozwoju, która znalazła odzwierciedlenie w 10 priorytetach firmy. Jednym z nich jest odzysk i recykling odpadów opakowaniowych. Wszystkie działania podejmowane w związku z opakowaniami zmierzają do optymalizacji ich masy, ponownego wykorzystywania bądź recyklingu w całym łańcuchu dostaw – zarówno po stronie dostawców, odbiorców, jak i konsumentów.
* Dane odnoszą się do okresu, kiedy butelka Ufoludek była wykorzystywana również przez LECHA Premium. Dla butelek typu Alaska oraz Crown nie istnieją jeszcze takie statystyki, ponieważ funkcjonują one na rynku zbyt krótko.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię