W 14 miastach Polski odbyła się czwarta już edycja ekologicznej akcji zbiórki opakowań, organizowanej w ramach obchodów Dnia bez Śmiecenia. Miejsca zbiórek opakowań odwiedziło ponad 20 tysięcy osób, które dostarczyły w sumie 22 tony opakowań szklanych i plastikowych oraz puszek. W zamian za przyniesione zużyte opakowania po napojach, klientom wydanych zostało w sumie ponad 14 tysięcy sadzonek iglaków.

Uczestnicy ekologicznej akcji "Kto nie przyniesie – odpada", w której wzięło udział  ponad 20 tysięcy osób, przynosząc 10 dowolnych opakowań po napojach, otrzymywali  wiosenną sadzonkę iglaka lub 100 zielonych punktów Clubcard.

Klienci przynosili opakowania szklane,  plastikowe butelki PET i puszki po napojach, które segregowali na miejscu akcji. Chętni mogli również samodzielnie skorzystać ze zgniatarek, by zmniejszyć objętość odpadów plastikowych i aluminiowych, które docelowo trafiały do odpowiedniego kontenera. Ponadto, uczestnicy tej społecznej inicjatywy otrzymywali materiały zawierające porady, co warto uczynić przed 1 lipca br., by się przygotować do nowych zasad odbioru odpadów.

Tegoroczna zbiórka odbyła się w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Lublinie, Częstochowie, Tarnowie, Włocławku, Gorzowie Wielkopolskim, Szczecinie, Gdańsku, Olsztynie i Gliwicach.

Warto, aby Polacy pamiętali, że opakowanie, które właśnie wyrzucają może być cennym źródłem surowców lub stać się śmieciem zalegającym wysypiska. To zależy wyłącznie od każdego z nas. Dodatkowo zachęcaliśmy konsumentów do zgniatania pustych butelek PET oraz puszek po napojach. Dzięki temu każdy może przyczynić się do zredukowania aż o 2/3  emisji CO2 powstałej podczas transportu pustych opakowań do zakładów recyklingu. To naprawdę żaden wysiłek, a wielka korzyść z punktu widzenia czystości środowiska naturalnego. Duża popularność, jaką cieszyła się sobotnia akcja pokazuje, że warto promować tą ideę, a segregacja odpadów spotyka się z roku na rok z coraz większym zainteresowaniem i zrozumieniem Polaków – przekonuje Iwona Jacaszek, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.

EkoAkcję zorganizowały firmy Carlsberg Polska, Coca-Cola HBC Polska i Tesco.

 

Edukowanie i zachęcanie do segregacji opakowań może znacząco zmniejszyć ilość cennych surowców wtórnych na wysypiskach śmieci. / Fot. www.sxc.hu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię