Czy centrum handlowe może mieć coś wspólnego z ekologią? Jak najbardziej! W sobotę, 25 października w warszawskim CH „Reduta” rusza program edukacji ekologicznej pn. „Centrum z Klimatem”.
Celem tego programu jest podnoszenie świadomości ekologicznej wśród klientów i pracowników centrum.
Podstawą programu jest tzw. "mała ekologia", czyli założenie, że nawet niewielkie działania podejmowane przez każdą osobę mają wpływ na ograniczenie niekorzystnego wpływu na środowisko.
Fundamentem "Centrum z Klimatem" jest Deklaracja Ekologiczna, czyli zbiór 10 najważniejszych zasad. W "Centrum z Klimatem" powstanie EKO Centrum – specjalny punkt, w którym klienci uzyskają informacje na temat ochrony środowiska i recyklingu. Program będą wspierać komunikaty wizualno-tekstowe, przypominające, jak mądrze i niewielkim wysiłkiem chronić środowisko. W "Reducie" przez cały rok odbywać się będą imprezy ekologiczne.
Deklaracja ekologiczna:
1. Segregujemy odpady.
2. Promujemy korzystanie z toreb wielorazowego użytku.
3. Używamy energooszczędnych świetlówek i staramy się wykorzystywać naturalne oświetlenie.
4. Promujemy jazdę na rowerze oraz korzystanie z komunikacji miejskiej.
5. Dbamy o zieleń wokół nas.
6. Na noc wyłączamy komputery i inne urządzenia elektroniczne.
7. Oszczędzamy papier, drukując dwustronnie i używając papieru z recyklingu.
8. Używamy biodegradowalnych środków czystości w rozsądnej ilości.
9. Rozważnie korzystamy z bieżącej wody.
10. Nie opakowujemy bez potrzeby.
Program ma objąć wszystkie centra handlowe w Polsce, należące do Atrium European Real Estate i zarządzane przez MREM. To jedyny tego rodzaju długofalowy projekt dla centrów handlowych w kraju.
Źródło: www.medialine.pl