4. sierpnia zakończył się XVIII Przystanek Woodstock. Firma Carlsberg Polska już po raz drugi zorganizowała podczas festiwalu ekologiczną akcję edukacyjną pod nazwą „Bądź FAIR wobec środowiska.

Daj śmieciom kosza". Woodstockowicze przez 3 dni wysprzątali 6,6 tony kubków i puszek po wypitym piwie, czyli o ponad tonę więcej niż w roku ubiegłym. Ekostrefę w trakcie festiwalu odwiedziło ok. 60 000 fanów ekologii. Rekordziści dostarczyli do punktów zbiórki nawet 5 500 sztuk opakowań. Partnerem akcji była, podobnie jak w ubiegłym roku, Organizacja Odzysku KOBA.

                                                                                                                                        
Celem akcji „Bądź FAIR wobec środowiska. Daj śmieciom kosza” prowadzonej przez Carlsberga na terenie festiwalu Woodstock było apelowanie o nieśmiecenie oraz zachęcanie do segregacji odpadów i promocja recyklingu. Działania podejmowane w ramach akcji miały przekonać uczestników największej imprezy muzycznej w Europie, że opakowanie po piwie nie jest odpadem, a cennym surowcem, który może zostać powtórnie wykorzystany.
Podobnie jak w roku ubiegłym, także i w tym, za zebrane i przyniesione do specjalnie utworzonej EKOstrefy puszki i kubki po wypitym piwie, można było otrzymać ekogadżety, takie jak: długopisy ze skrobii kukurydzianej, latarki na baterie słoneczne, peleryny przeciwdeszczowe oraz plecaki wykonane z przetworzonych butelek PET. Zainteresowanie akcją było ogromne. EKOstrefa była codziennie oblegana przez uczestników Przystanku Woodstock, przynoszących „naręcza” kubków i puszek wysprzątanych z terenu festiwalu. Przez trzy dni festiwalu EKOstrefę odwiedziło około 60 000 woodstockowiczów. Uczestnicy Festiwalu wysprzątali w ramach tej akcji 6,6 tony opakowań po złocistym trunku, o ponad tonę więcej niż w ubiegłym roku. Rekordowe dwa wyniki zanotowane przez wolontariuszy Carlsberga, przyjmujących opakowania w EKOstrefie, to aż 5 500 zebranych w ciągu jednego dnia kubków i puszek po wypitym piwie, które dostarczył pięcioosobowy zespół
i 2 500 sztuk  opakowań dostarczonych przez jedną osobę. Przetworzeniem kubków zajęła się lokalna firma recyklingowa, puszki z kolei zostały przekazane do recyklingu złomu aluminiowego.
 
„Tak ogromne przedsięwzięcie jak Przystanek Woodstock, który co roku przyciąga kilkaset tysięcy fanów muzyki z Polski i zagranicy, jest dla nas doskonałą okazją, aby prowadzić edukację ekologiczną. Duże zainteresowanie EKOstrefą i aktywnościami w jej obrębie świadczy o coraz większej świadomości ekologicznej wśród Polaków. Cieszy nas, że akcja z roku na rok angażuje coraz więcej uczestników Woodstocku. Tegoroczny rezultat zbiórki opakowań to dowód na to, że akcja została przez uczestników imprezy doskonale przyjęta  i dziś stanowi już integralną część festiwalu Woodstock” – mówi Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
 
WOLONTARIAT PRACOWNICZY
W ramach drugiej edycji programu „Pomóż nam pomagać” i promowania idei wolontariatu
w Carlsberg Polska, 40 chętnych osób z firmy pracowało na Przystanku Woodstock. Wolontariusze zostali oddelegowani przede wszystkim do prac w EKOstrefie, ale pomagali także przy organizacji wydarzeń w strefie sportowej Carlsberga oraz strefie aktywności muzycznych. Ponadto, pracownicy firmy wręczali uczestnikom festiwalu opaski promujące odpowiedzialną konsumpcję alkoholu.
Wolontariusze Carlsberga rozdali także na terenie festiwalu kilkadziesiąt tysięcy ulotek informujących o ekologicznej akcji, apelując tym samym o nieśmiecenie nie tylko podczas festiwalu, ale na co dzień.
 
„Woodstockowicze z entuzjazmem przyjęli akcję „Daj śmieciom kosza” i naszą obecność. Wielokrotnie mieliśmy okazję rozmawiać z osobami, które z różnych stron festiwalu znosiły do EKOstrefy tysiące kubków, ułożonych jeden w drugi. To wielka radość i satysfakcja, że jako pracownicy Carlsberga, wspólnie z uczestnikami festiwalu, możemy zrobić coś dobrego dla środowiska i dla organizacji pożytku publicznego” – powiedział wolontariusz Grzegorz Krakowski, Regionalny Menedżer Sprzedaży.
 
Środki wypracowane przez wolontariuszy, tj. 18 000 złotych, zasilą konto wybranej organizacji pożytku publicznego. W tym roku wolontariusze Carlsberg Polska po raz kolejny zdecydowali o przekazaniu ich na rzecz Fundacji WOŚP. Podobnie, na konto WOŚP trafią pieniądze uzyskane z tytułu przekazanych do skupu puszek, zebranych w trakcie akcji "Daj śmieciom kosza".
Działania związane z edukacją ekologiczną podczas Przystanku Woodstock to ważny element strategii społecznej odpowiedzialności biznesu Carlsberg Polska, która zakłada minimalizację wpływu działalności firmy na środowisko, w tym w szczególności
w zakresie odzyskiwania i recyklingu odpadów opakowaniowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Zostaw komentarz
Podaj swoje imię