Projektujesz modę? Posiadasz firmę odzieżową? Polska Zielona Sieć wydała podręcznik, który ma wskazać, jak tworzyć modę przyjazną dla środowiska i ludzi. Przewodnik dostępny jest dla każdego ? wystarczy napisać do Polskiej Zielonej Sieci.
Sektor odzieżowy stoi dziś przed poważnymi wyzwaniami dotyczącymi zarówno ochrony środowiska, jak i poszanowania praw pracowniczych i praw człowieka. Polska Zielona Sieć, w ramach kampanii „Kupuj odpowiedzialnie”, stara się wprowadzić w Polsce kulturę odpowiedzialnej mody, czyli mody powstającej z zachowaniem wysokich standardów ekologicznych i społecznych. Wierzymy, że standardy te powinny być realizowane na przestrzeni całego łańcucha produkcyjnego, począwszy od produkcji włókien, poprzez wyrób tkanin a na produkcji ubrań skończywszy.
Niniejszy podręcznik stara się pokazać jak wcielać te standardy w życie. Biorąc pod uwagę polskie uwarunkowania rynkowe i niewystarczającą jeszcze ilość surowców i technologii przyjaznych środowisku, podręcznik ten stawia sobie za cel pokazanie jak wdrażać strategie odpowiedzialności i tworzyć odpowiedzialną modę w Polsce. Zawiera ogólne i szczegółowe informacje dotyczące rozwoju rynku odpowiedzialnej mody w Polsce i na świecie, pozytywne przykłady prowadzenia odpowiedzialnych społecznie i środowiskowo przedsiębiorstw odzieżowych oraz szereg rozwiązań dot. implementacji wysokich standardów ekologicznych i społecznych (w tym przedstawia różne systemy certyfikacji oraz źródła pozyskiwania tekstyliów obecnych na europejskim rynku odzieżowym).
Podręcznik w formie papierowej można zamówić, wysyłając swoje dane na adres: [email protected]
Podręcznik przeznaczony jest dla firm odzieżowych małej i średniej wielkości, projektantów, studentów i absolwentów szkół tekstylno-odzieżowych i projektowania ubioru zainteresowanych wprowadzeniem i/lub zwiększeniem społecznych i ekologicznych standardów w swojej pracy, a także dla nauczycieli projektowania mody. Kiedyś ekologiczne ubrania można było rozpoznać na pierwszy rzut oka. Dziś odpowiedzialna moda nie różni się wyglądem od odzieży produkowanej w sposób konwencjonalny. Może być ciekawa, ekscytująca, wyjątkowa i pożądana. Taką modę wyróżniają postawy i wartości wyznawane przez poszczególnych projektantów i marki odzieżowe. Ekologiczna i społecznie odpowiedzialna produkcja odzieży zaczyna się bowiem już na etapie projektowania, a kończy na gotowym produkcie!