?Klimat to charakterystyczny dla danego obszaru i obserwowany w okresie wieloleci przebieg zjawisk pogodowych? ? tak zaczyna się klimatyczny blog, który został uruchomiony na czas konferencji klimatycznej.
Blog podaje najważniejsze informacje na temat klimatu z perspektywy naukowej, jednak podane w przystępny sposób. Natomiast drugi odcinek dotyczy zobowiązań Polski względem ograniczenia emisji CO2. Na łamach blogu zostaną poruszone następujące tematy: klimat i zmiany klimatu (pojęcia, definicje, podstawowe zagadnienia), skutki zmian klimatu na świecie i w Polsce, zobowiązania Polski względem redukcji emisji CO2, instrumenty ekonomiczne odnoszące się do problemu zmian klimatu, alternatywne źródła energii oraz energooszczędność i edukacja na temat zmian klimatu. Aby przeczytać blog, kliknij tutaj
Użytkownicy mają także możliwość, by zagrać w grę dotyczącą handlu emisjami. Internetowa gra „Carbon Game – Handel Emisjami” jest edukacyjnym, pan-Europejskim projektem finansowany z funduszu Komisji Europejskiej SOCRATES/ Minerva. Gra dostępna jest w siedmiu językach m. in. polskim, angielskim, włoskim i katalońskim. Projekt skierowany jest do nauczycieli i młodzieży w wieku gimnazjalnym i ze szkół ponadgimnazjalnych.
W grze zastosowano zasady funkcjonowania giełdy. Podczas gry zespoły uczniów ze szkół z różnych europejskich krajów występują w roli maklerów giełdowych, którzy zarabiają pieniądze kupując i sprzedając akcje – w tym wypadku są to jednostki emisji CO2.
Celem gry jest osiągnięcie zysku. Podczas gry uczniowie kupują i sprzedają na giełdzie pozwolenia na emisję CO2 na zasadzie tzw. aukcji duńskiej. Polega ona na tym, że cena wywoławcza obniża się aż do momentu znalezienia nabywcy. Gra wymaga wcześniejszego założenia konta (rejestracja jest uproszczona), a gry obywają się w ustalone dni, o ustalonej godzinie, tak aby we wszystkich krajach gracze grali o tej samej porze. Daje to złudzenie gry w czasie rzeczywistym.
Gra powstała w wyniku międzynarodowej współpracy dziesięciu partnerów: Field Studies Council (Wielka Brytania), Bridges – Centrum Edukacji Rozwojowej (Wielka Brytania), Cypryski Instytut Pedagogiczny, Children’s Environmental School (Łotwa), La Vola (Hiszpania – Katalonia), The Catalan Society for Environmental Education (Hiszpania – Katalonia), Valle dei Casali (Włochy), TIME – To Jest Moje Środowisko (Bułgaria), Orangeleaf Systems Ltd oraz Uniwersyteckiego Centrum Badań nad Środowiskiem Przyrodniczym UW z Polski. W Polskim zespole znalazła się Agata Nagrabska – jedna z polskich Climate Advocate.
Aby zagrać w „Carbon Game”, kliknij tutaj
Źródło: www.ekoedu.uw.edu.pl