Sziget Festival to impreza odbywająca się w Budapeszcie od 1993 roku. Coraz częściej, poza muzyką, organizatorzy promują na niej idee związane z ekologią i zdrowym stylem życia.
Podczas tegorocznej edycji jedną z firm zaangażowanych w projekt był Maersk Line. Przez 5 dni festiwalowi goście mieli okazję zwiedzić centrum edukacyjno-rozrywkowe o nazwie Climate Box. W mierzącym 40 stóp kontenerze, podzielonym na 3 otwarte pomieszczenia, odwiedzający poznawali ekologiczne aspekty transportu morskiego zaprezentowane w nietypowej formie.
W pierwszym pomieszczeniu za pomocą skanera, podobnego do tego w zwykłym sklepie, można sprawdzić wybrane produkty, poznać kraj ich pochodzenia, dystans jaki przebyły oraz związany z transportem poziom emisji CO2. Drugim elementem jest zestaw ciężarów obrazujących różnicę pomiędzy emisją CO2, w zależności od sposobu przewozu towarów. Jasno wynika z niego, że transport morski jest najbardziej ekologiczny. W kolejnym wnętrzu za pośrednictwem gry symulacyjnej odwiedzający ma możliwość zaplanowania trasy kontenerowca. Warunkiem jest, by była ona jak najbardziej ekologiczna. Ostatnia część Climate Box to audytorium, w którym goście mogą obejrzeć filmy prezentujące różne aspekty działalności Maersk Line.
„Za pomocą interaktywnych zadań, Climate Box w atrakcyjny i przystępny sposób prezentuje różne aspekty działalności Maerk Line w zakresie ochrony środowiska. Edukacyjny kontener daje możliwość poznania poziomu emisji CO2 w zależności od wybranej metody transportu towaru oraz trasy. Pozwala też odwiedzającym poczuć się jak kapitan statku, który musi pokonać określony dystans w sposób bezpieczny i przyjazny dla środowiska. Wszystkie funkcjonalności przedstawione są w nowoczesnej, multimedialnej formie. Climate Box to również miejsce prezentacji filmów i centrum promocyjno-konferencyjne, z którego Maersk Line korzysta już od 2009 roku” – wyjaśnia Marko Mihajić, szef komunikacji firmy w Europie Środkowo-Wschodniej.
Climate Box był jedną z kilku ekologicznych instalacji na festiwalu. Znajdował się w bezpośrednim sąsiedzwie sceny prezentującej muzykę świata, co doskonale wpisywało się w miedzynarodowy charakter firmy. W ciągu pięciu dni odwiedzili go goście z kilkunastu krajów, którzy wpisali się do księgi pamiątkowej. Dla wielu z nich była to pierwsza okazja do zapoznania się transportem morskim czy wejścia do środka kontenera.
„Liczba kilkuset osób odwiedzających nas każdego dnia podczas Sziget Festival to swoisty rekord w przypadku Climate Box i powód do dumy dla wszystkich zaangażowanych w projekt. Multimedialność i przystępny sposób prezentacji okazały się strzałem w dziesiątkę na festiwalu zdominowanym przez młodych ludzi” – dodaje Marko Mihajić.
W najbliższym czasie ekologiczny kontener Maersk Line będzie można odwiedzić w Australii, dokąd popłynie pod koniec sierpnia, po zakończeniu pobytu na Węgrzech.Przez trzy ostatnie lata Climate Box gościł m.in. w Niemczech, Francji, USA, Nowej Zelandii oraz Malezji.