Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków (OTOP) świętuje w tym roku 20-lecie swojego istnienia. Z tej okazji, przy udziale Krystyny Czubówny, powstał spot informujący o działalności OTOP.
Film wyreżyserowany przez Artura Wyrzykowskiego, reżysera i scenarzystę filmu „Wszystko”, pierwszego polskiego filmu finansowanego przez internautów, przygotowało studio Artcore.
– OTOP w ciągu 20 lat swojego istnienia stał się jedną z największych organizacji ochrony przyrody w Polsce, prowadzi kilkanaście projektów, finansowanych m.in. przez fundusze unijne. W tym roku stworzyliśmy silny zespół komunikacyjno-marketingowy i strategię współpracy z biznesem. Dojrzeliśmy jako organizacja do tego, żeby silniej komunikować nasze działania na zewnątrz i szukać wsparcia w promocji marki naszego towarzystwa – mówi Marcin Dudek, dyrektor działu rozwoju OTOP.
Działania prowadzone przez OTOP wsparli:
– Andrzej Pągowski, który napisał dla OTOP wierszyk oraz wykonał grafikę związaną z projektem ochrony wodniczki. Grafika została wykorzystana na materiałach promocyjnych i gadżetach: koszulkach, magnesach, torbach, kubkach.
– Maciej Orłoś, który użyczył głosu do animowanego spotu o biopaliwach.
– Odeta Moro-Figurska, która została polską Ambasadorką Spring Alive, międzynarodowej kampanii edukacyjnej skierowanej do dzieci i młodzieży, dotyczącej ptasich migracji.
OTOP wzmocnił działania w sferze e-marketingu: rozpoczął dystrybucję newslettera do członków i sympatyków, prowadzi fanpage na Facebooku i zwiększył aktywność na swojej stronie. Silniejszy nacisk położono na działania komunikacyjne i PR-owe, a także nawiązano współpracę z agencjami reklamowymi. Ogólnopolskie Towarzystwo Ochrony Ptaków (OTOP) to organizacja pozarządowa o statusie pożytku publicznego, zajmująca się ochroną dzikich ptaków i miejsc, w których one żyją. Jest polskim partnerem światowej federacji towarzystw ochrony ptaków – BirdLife International.