Francuski oddział organizacji Surfrider Foundation Europe zlecił agencji Young & Rubicam Paris stworzenie kampanii uświadamiającej ludzkość problem zanieczyszczonych mórz i plaż. Plakaty przedstawiają różne skarby pływające w niebieskiej wodzie ? opona, puszka, kanister, czy plastikowa butelka,a hasło kampanii głosi: „W morzu nie ma czegoś takiego, jak małe brudy. Pomóż nam utrzymać ocean w czystości”.
Z powodu zanieczyszczeń poważnie cierpi morska i nadmorska fauna i flora oraz cały ekosystem.
Organizacja nawołuje do przyłączenia się do organizowanych co roku od 1990 roku dni sprzątania plaż odbywających się między 18 a 24 marca (Surfers clean-ups). Można zarówno przyłączyć się do już istniejącej grupy, jak i wskazać odpowiednie miejsce, którym należałoby się zająć i liczyć na wsparcie członków organizacji. W tym roku ponad 40.000 ochotników wzięło udział w sprzątaniu 800 miejsce na całym świecie (przede wszystkim plaż, ale także rzek czy jezior).
Organizacja Surfiders Foundation Europe powstała w 1990 roku we Francji, a jednym z jej założycieli jest 3-krotny mistrz świata w surfingu Tom Curren. Dziś organizacja liczy około 1000 wolontariuszy, 5000 stałych członków i ponad 40 oddziałów w całej Europie, w tym Polsce. Surfiders Foundation to globalna sieć, która ma swoje siedziby także w wielu krajach pozaeuropejskich, takich jak Australia, Japonia, Ameryka Pd., czy USA, z których wywodzi się cały pomysł. SF jest dziś silnym lobby w zakresie ochrony środowiska i walki z zanieczyszczeniami, z której zdaniem wielu musi się liczyć.