The Walt Disney Company EMEA opublikowało badanie młodzieży europejskiej, które zidentyfikowało nowe pokolenie świadomych cyfrowo dzieci. Raport pokazuje m.in. zaawansaowanie informatyczne oraz dbałość o środowisko naturalne.
„Pokoleniem XD” – cyfrowymi dziećmi Pokolenia X – nazwano dzieci które urodziły się pomiędzy 1995 a 2001 rokiem. Raport przygotowany na zlecenie Disneya jest częścią trwających badań dla nowego kanału dziecięcego Disney XD. Badanie to przeprowadzone zostało na grupie ponad 3000 dzieci w wieku od 8 -14 lat, w sześciu krajach – Polsce, Francji, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii. Jego wyniki obalają wiele mitów o stosunku dzieci do Internetu, celebrytów oraz ich relacjach z rodzicami.
Badania ukazują następujące trendy:
Pokolenie Cyfrowe – młodzi XD, obyci z technologią, korzystają z niej aby wzmocnić, a nie zastąpić kontakty osobiste
•Kontakty osobiste nadal są najbardziej lubianą formą spotkań z przyjaciółmi (30%), przed SMSami (15%), czatowaniem (14%) i rozmową przez komórkę (8%)
•95% czuje, że Internet i komputery są dla nich ważne
•53% uważa, że Internet usprawnia ich życie pomagając im w pozaszkolnych kontaktach z przyjaciółmi
•44% mówi, że Internet ułatwia im kontakt z przyjaciółmi
•Wśród najczęstszych zastosowań Internetu na drugim miejscu jest odrabianie pracy domowej (59%), zaraz po grach (74%)
Zielone Nastolatki – dla Pokolenia XD dbanie o środowisko naturalne jest bardzo ważne
•97% młodych XD wierzy, że należy dbać o naszą planetę
Mali Przedsiębiorcy – pomimo kryzysu finansowego, mali XD wcześnie wyrabiają w sobie dobre przyzwyczajenie finansowe
•70% oszczędza swoje kieszonkowe zamiast natychmiast je wydawać
•64% młodych XD, gdy dorośnie wolałoby pracować na własny rachunek zamiast pracować dla kogoś
Dążenia Pokolenia – pomimo dominacji celebrytów w środowisku, w którym dorastali mali XD, mają oni silne poczucie wartości rodzinnych
•Pierwszych pięć wskazywanych zawodów to: weterynarz, nauczyciel, piłkarz, lekarz i policjant
•W każdym z badanych krajów osobą najbardziej cenioną jest mama (43%), a na drugim miejscu plasuje się tata (30%)