Brazylijski oddział banku HSBC prowadzi kampanię, w której przekonuje, że dostrzeżenie różnicy między przyrodą, dzikością i naturalnością, a zanieczyszczeniem i odpadami staje się coraz trudniejsze.
W grudniu 2009 r., na jego zlecenie agencja JWT z São Paulo przygotowała zestaw grafik, będących zabawą formami przestrzennymi i zaskakującą interpretacją rzeczywistości.
Reklamy HSBC przedstawiają zwierzęta na wolności: ptaki, żółwie i tamandue (ssak z rodziny mrówkojadów). Po przyjrzeniu się widać, że ilustracje zawierają też innych „bohaterów”. Są nimi porzucone puszki, plastikowe butelki i inne śmieci. Kreacjom towarzyszy hasło: "When you realize, it might be too late" ("Kiedy sie zorientujesz, może być za późno"). Ludzkie oko odkodowywuje bowiem rzeczywistość według dotychczas zdobytego doświadczenia – wszelkie nietypowe formy, bryły są dla niego trudniejsze do spostrzeżenia.
HSCBC przestrzega przed zmianami, które nieustannie zachodzą w środowisku, a które wydają się być niezauważalne.
Jednocześnie bank zachęca do zakupu swojego produktu: "Acquire Green Insurance form HSBC now and protect nature" ("Wykup Zielone Ubezpieczenie od HSBC teraz i pomóż chronić przyrodę"). HSBC w zamian za ubezpieczenie zobowiązuje się do zapewnienia ochrony 88 m2 (w przypadku ubezpieczenia auta) bądź 44 m2 (w przypadku ubezpieczenia domu) lasów tropikalnych.
Źródło: kampaniespoleczne.pl