Rzeczywistość z perspektywy butelki, która wyrusza w wędrówkę i przeżywa kolejne wcielenia. W trakcie swojej podróży butelka trafia do różnych miejsc, przeżywa różne przygody, a także oddanie się ekofilozoficznym rozmyślaniom.
Autorką pomysły jest Marta Zabłocka, rysowniczka o charakterycznym stylu. Przygody butelki zwrtonej można będziecie śledzić przez najbliższych 10 tygodni. Kampania zachęca do zwracania butelek do sklepów.
„Weź mnie w obroty” to w zasadzie pierwsza tak duża kampania społeczna dedykowana szklanej butelce zwrotnej. Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na ekologiczne mozliwości szklanych opakowań. Nie należy ich wyrzucać, bo wówczas marnuje się cenny surowiec.
Profil kampanii na Facebooku www.facebook.com/kampaniawezmniewobroty jest źródłem EKOFAKTÓW – informacji na temat odpowiedzialnej gospodarki opakowaniami zwrotnymi, przykładów działań ekologicznych w innych krajach oraz ciekawostek na temat historii szklanych opakowań. Niebawem w ramach Facebooka wystartuje również gra ?Weź mnie w obroty?, w której za najlepsze wyniki w wirtualnym zbieraniu i oddawaniu butelek Internauci nagradzani będą ekogadżetami.
Najważniejszym działaniem interaktywnym kampanii jest budowanie wraz z konsumentami mapy sklepów przyjaznych butelkom zwrotnym – czyli takich punktów handlowych w Polsce, które nie wymagają zwrocie butelek okazania paragonu (www.wezmniewobroty.pl/sklepy).
Kampania ?Weź mnie w obroty? wystartowała 23 kwietnia i potrwa do końca września. Jej organizatorem jest Carlsberg Polska Patronat merytoryczny nad akcją objęła Fundacja Nasza Ziemia, która od ponad 20 lat działa na rzecz edukacji ekologicznej i obywatelskiej, ochrony środowiska oraz podnoszenia świadomości środowiskowej Polaków.
Więcej na stronie: www.wezmniewobroty.pl