Rozpoczyna się trzeci etap kampanii edukacyjnej ?Świadoma Energia RWE?, promującej racjonalne korzystanie z energii elektrycznej. Po raz pierwszy spoty ?Świadomej Energii RWE? będą obecne w telewizji. Na potrzeby czteromiesięcznej kampanii powstały nowe layouty reklam, a także nowa wersja witryny internetowej www.swiadomaenergia.pl.
2 listopada rozpoczął się trzeci etap kampanii edukacyjnej „Świadoma Energia RWE”, promującej od 2007 roku racjonalne wykorzystywanie energii elektrycznej. Klienci RWE mają do dyspozycji dostępne w ramach akcji materiały informacyjne – „Przewodnik Domowy” oraz „Przewodnik Biznesowy” – prezentujące proste metody zmniejszenia zużycia energii w domu i biurze, bez obniżania komfortu życia. Przewodniki są dostępne nieodpłatnie w formie drukowanej w Centrach Obsługi Klienta RWE oraz w wersji elektronicznej na witrynie www.swiadomaenergia.pl. Program powstał we współpracy z ekspertami Krajowej Agencji Poszanowania Energii.
Z badań wynika, że materiały informacyjne kampanii ’Świadoma Energia RWE’ są bardzo dobrym źródłem informacji o efektywnym wykorzystywaniu energii. Podczas dwóch lat prowadzenia kampanii przekonaliśmy wielu Polaków, że korzystając z porad zawartych w ’Poradnikach’, mogą w prosty sposób oszczędzić nawet 40% energii elektrycznej. Kolejna wersja poradnika dostarczy nowych, przydatnych informacji, dzięki którym nasi klienci będą mogli jeszcze lepiej gospodarować energią używaną w swoich domach. A to przynosi korzyści zarówno ich portfelom, jak i środowisku – mówi Iwona Jarzębska z RWE Polska.
Kolejnej odsłonie kampanii edukacyjnej RWE towarzyszą nowe layouty reklamy prasowej i internetowej oraz – po raz pierwszy – spoty telewizyjne. Publikacje promujące praktyczne porady kampanii „Świadoma Energia RWE” znajdą się w wysokonakładowej prasie codziennej, opiniotwórczych tygodnikach i prasie regionalnej (Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Puls Biznesu, Życie Warszawy, Wprost, Polityka, Newsweek, oraz miesięcznikach Forbes, Press i Harvard Business Review). Reklamy telewizyjne „Świadomej Energii RWE” pojawią się zarówno w ogólnopolskiej telewizji, jak i kanałach tematycznych (przed wieczornym wydaniem Panoramy w TVP2 oraz programami informacyjnymi w TVN24, TVP Info i TVN Warszawa). Czteromiesięczna kampania edukacyjna będzie również obecna na informacyjnych portalach internetowych (m.in. Onet.pl. TNV24.pl, Bankier.pl, Forsal.pl).
Nowy wygląd zyskała też internetowa witryna kampanii www.swiadomaenergia.pl. Internauci mają możliwość pobrania elektronicznej wersji „Przewodnika Domowego” oraz „Poradnika Biznesowego”. Serwis oferuje możliwość przeprowadzenia audytu energetycznego mieszkania lub domu oraz umożliwia precyzyjne obliczenie zużycia energii w gospodarstwie domowym. Na stronie pojawiła się nowa animacja prezentująca, gdzie w naszych domach najczęściej marnujemy energię.
Z badania przeprowadzonego na zlecenie RWE we wrześniu 2009 r. przez TNS OBOP wynika, że Polacy chętnie oszczędzaliby energię. Wciąż jednak brakuje im wiedzy, w jaki sposób można to robić. 81% respondentów chciałoby oszczędzać energię elektryczną przede wszystkim z powodów finansowych, a jeszcze więcej, bo 85%, aby przyłączyć się do walki z globalnym ociepleniem. Z badania wynika, że ponad połowa Polaków pamięta o wyłączaniu zbędnego oświetlenia, wyjmuje z kontaktu ładowarkę po zakończeniu ładowania telefonu komórkowego i zawsze lub prawie zawsze przykrywa garnek pokrywką podczas gotowania.
Kampania edukacyjna „Świadoma Energia RWE” została bardzo wysoko oceniona w kilku konkursach. Zdobyła drugą nagrodę w konkursie Europejskie Trofeum Energetyczne 2009 w kategorii „Najlepsza kampania informacyjno-motywacyjna” oraz wyróżnienie Europower 2009 w kategorii „Społeczna odpowiedzialność w energetyce”. W konkursie Stevie International Business Awards 2009 „Świadoma Energia RWE” znalazła się w elitarnym gronie 10 projektów z całego świata w kategorii „Najlepsza kampania z wykorzystaniem wielu mediów”.
Źródło: www.swiadomaenergia.pl